کد خبر: 73223 | زمان مخابره: 10:38:56 - شنبه 23 دی 1396 | بدون نظر | |

بررسی بودجه گازرسانی به جنوب استان

بودجه گازرسانی به جنوب استان با حضور مهندس مشایخی معاون مدیر گازرسانی و رییس هیات مدیره شرکت گاز استان کرمان بررسی شد.

به گزارش نشانه نیوز، شتاب هرچه بیشتر  گازرسانی در استان کرمان از مهمترین اقدامات و برنامه ریزی های این شرکت تعیین شد.

مهندس مشایخی معاون امور برنامه ریزی و پشتیبانی گازرسانی شرکت ملی گازایران و رئیس هیات مدیره شرکت گاز استان کرمان با توجه به نیاز محرومیت زدایی از مناطق جنوبی استان گفت: با آغاز دولت یازدهم و در جهت ایجاد بنیان ها و زیرساخت های توسعه ای و خدماتی به مناطق محروم و روستایی کشور در زمینه گاز رسانی، بررسی ها نشان می دهد که وزارت نفت در این زمینه با سرعت مسیر خدمت رسانی را طی کرده است . توسعه گاز رسانی نقش اثرگذاری در افزایش بهداشت، ایمنی و صیانت از جنگل‌ها دارد، گازرسانی به مناطق روستایی کشور سبب جلوگیری از مهاجرت به شهرها، اشتغال زایی و افزایش رفاه عمومی می شود.

وی ادامه داد، از ابتدای دولت یازدهم ۹۰درصد در جذب مشترک روستایی و ۴۰ درصد مشترک شهری رشد داشته ایم.همچنین تعداد ۴۳۸روستا و ۱۰ شهر از ابتدای دولت یازدهم تا کنون به شبکه سراسری گاز متصل شده اند.

مهندس ودیعتی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان نیز گفت: در شروع دولت یازدهم ، بحث گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز، به عنوان یکی از هدف های اصلی شرکت ملی گاز ایران معین شد، بر این اساس عملکردی که در طول خدمات دولت یازدهم درباره گازرسانی به روستاها صورت پذیرفت یک کار منحصر به فرد و بزرگ بود که تکرار آن در دولت های پیشین سابقه نداشت تا جایی که طی ۴ سال حدود ۹ هزار روستا در کشور گازرسانی شدند.

وی با تاکید بر اینکه روند رو به رشد گازرسانی در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد، گفت: زمانی که یک روستا برای تامین سوخت مورد نیاز خود با مشکل مواجه است، روستاییان رغبت بیشتری نسبت به مهاجرت از خود نشان می دهند اما وقتی که مشکل سوخت آنها حل می شود و از سطح رفاه عمومی بالاتری مانند آب سالم، برق، آسفالت، تلفن، گاز و غیره بهره مند می شوند دیگر دلیلی ندارد که از هوای سالم، شغل کشاورزی و درآمد حاصل از آن رویگردان شده و خود را درگیر حاشیه نشینی در شهرها کنند.

وی ادامه داد، با مصوبات و اعتبارات خوبی که انجام شده است عملیات اجرایی گازرسانی به ۸ شهر و ۲۴۶ روستا در دست اقدام می باشد و در دهه فجر پیش رو شاهد بهره برداری از تعداد زیادی از این پروژه ها خواهیم شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها