کد خبر: 73227 | زمان مخابره: 10:45:17 - شنبه 23 دی 1396 | بدون نظر | |

همایش استانی مسؤولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر

همایش استانی مسؤولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر استان کرمان صبح امروز در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش نشانه نیوز، مهدی صدفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر ایامی است که ما شاهد ایثارگری و از خودگذشتگی ملت غیور ایران در برابر رژیم ستم شاهی بودیم، ملتی که با اتکا به سلاح ایمان و در پرتو رهبری های پیامبرگونه امام خمینی (ره) انقلاب کردند.

وی بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی روز نخست ایام الله دهه فجر به عنوان آغاز و تولد امامت و ولایت در کشور اسلامی بود و از روز ورود امام راحل به ایران و تشکیل دولت اسلامی، امام امت اسلامی شدند.

صدفی ادامه داد: ایام الله دهه فجر با ورود پر خیر و برکت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی آغاز میشود و پایان بخش آن روز پیروزی خون بر شمشیر ۲۲ بهمن است و امیدواریم در فرصت پیش رو بتوانیم در جهت تکریم و تجلیل شهدای گرانقدر و امام راحل و تبیین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی حرکت کرده و برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد جعفری نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمان در این نشست اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان کرمان رشد و نمو بسیار خوبی داشته و مراسم ملی و مذهبی را با نظم و شکوه و انسجام خاص برگزار میشوند.

وی بیان داشت: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و خواستگاه ارزشهای اسلامی است و جا دارد که جلسات متعدد برگزار و همت گذاشته شود که بهترین شکل روزهای ارزشی دهه فجر را پاس بداریم و نسل جوان و نوجوان با سیاستهایی که موجب پیروزی انقلاب اسلامی بود و خواست مردم در این جریان را آشنا کنیم.

جعفری ادامه داد: در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمان هماهنگی و همکاری تنگاتنگی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دارد و برای پاسداشت مراسم ملی و ‌مذهبی ۵۶ ستاد نماز جمعه و ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو در استان بسیج خواهند شد.

وی برگزاری برنامه های ایام الله دهه فجر را با انسجام میان تمام گروه ها و طیفهای انقلابی را مورد تأکید قرار داد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه شورای هماهنگی اظهار داشت: در دنیای کنونی معیار سنجش و رتبه بندی قدرت کشور ها، سه امر موقعیت جغرافیایی، جمعیت به ویژه جوان و تحصیل کرده و حاکمیت و قدرت بسیج مردم موثر است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی به گونه ای تعبیه شده که دو مسله قانون برگرفته از سنت و استفاده از تجربه موفق بشر در این قانون اساسی مدنظر قرار گرفت و ما هم به لحاظ اعتقادی با تمام وجود ولایت فقیه را تنها حجت ما در زمان غیبت میدانیم و هم اینکه در قانون اساسی جایگاه رهبری کلیدی و اساس است.

علیدادی با اشاره به قدرت بسیج کننده حکومت و تاثیر آن در قدرت یک کشور گفت: ۱۵ کشور همسایه و ۸ هزار کیلومتر مرز داریم که کشور ما را به لحاظ جغرافیایی ممتاز میکند، ضمن اینکه باید به نسل جوام توجه بیشتر داشت و با طرح اندیشه های نو حضور آنها را در صحنه های انقلابی و بسیجی بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از موتورهای متحرکه ای است که در بسیج نیروها و اقتدار نظام مهم و تاثیرگذار است.

امام جمعه کرمان با اشاره به فتنه های اخیر اظهار داشت: فتنه لحظه ای انسان را تغییر میدهد و زمانی که پیش می آید، بسیاری از افرادی را که گمان نمیکنیم دچار لغزش میشوند، لذا در این میان باید مراقبتهای بسیار داشت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌ های امام خمینی (ره) و شهدا در برنامه‌ های ایام‌ الله دهه فجر تأکید کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز کرمان وظیفه خود می‌داند تا برنامه‌های این ایام را پوشش داده و به اطلاع مردم برساند.

علیرمضانی افزود: ما آمادگی داریم تا ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر در استان کرمان به نحو مطلوب انعکاس رسانه ای داده شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها