کد خبر: 88922 | زمان مخابره: 15:09:15 - دوشنبه 2 دی 1398 | بدون نظر | |

سه محکوم به قصاص در جنوب کرمان بخشوده شدند

 رییس دادگستری شهرستان کهنوج گفت: طی اقدامی خداپسندانه از سوی ۲ خانواده نیکوکار در فاریاب و کهنوج جنوب کرمان سه محکوم به قصاص، مورد بخشش قرار گرفتند.

به گزارش نشانه نیوز، سهراب سالاری در این باره اظهار داشت: خانواده اولیای دم در یک اقدام خداپسندانه و بدون دریافت هیچ وجهی، رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و فرد محکوم در زندان جیرفت از اعدام رهایی یافت.

وی به پرونده دوم رهایی از قصاص اشاره کرد و گفت: در این پرونده نیز یک نزاع، منجر به قتل ۲ جوان در شهرستان فاریاب شده بود که با رای دادگاه و تایید دیوان عالی کشور ۲ نفر محکوم به قصاص شدند ولی با اعلام رضایت از سوی خانواده اولیای دم محکومان، از قصاص رهایی یافتند.

وی بر نهادینه شدن فرهنگ گذشت و بخشش بیش از گذشته در جامعه تاکید کرد و افزود: با نهادینه شدن این فرهنگ شاهد چنین صحنه‌های زیبایی در جامعه هستیم.

رییس دادگستری کهنوج گفت: مردم در مواجهه با اختلافات و نزاع‌ها خشم خود را کنترل کنند و از انجام هر گونه اقدام خودسرانه بپرهیزند و برای حل و فصل دعاوی از طریق دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف اقدام کنند تا شاهد حوادث تلخی همچون قتل در جامعه نباشیم.

به گفته رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان در هشت ماهه سال جاری تعداد ۱۸ فقره پرونده قتل با همت و تلاش اعضا شوراهای ویژه زندان استان منجر به جلب رضایت از اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص از مجازات اعدام شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها