کد خبر: 11608 | زمان مخابره: 9:08:53 - پنجشنبه 14 شهریور 1392 | بدون نظر | |

موردی از بیماری وبا در جمعیت ایرانی مشاهده نشده است

 مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون موردی از تائید بیماری وبا در جمعیت ایرانی شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه مشاهده نشده است.

 به گزارش نشانه نیوز، “روح اله زحمتکش” در این رابطه افزود: در سطح شهرستان های تابعه دانشگاه مواردی از مبتلایان به بیماری وبا در جمعیت اتباع بیگانه غیرمجاز مشاهده شده است.

وی تعداد مبتلایان به بیماری وبا در جمعیت اتباع بیگانه را هفت نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به آمادگی ایجاد شده در دانشگاه، همه مبتلایان تحت درمان قرار گرفتند و موردی از مرگ اتفاق نیفتاده است.

 دکتر زحمتکش بیان کرد: در برخی فصول سال امکان انتقال بعضی از بیماری ها فراهم می شود که از آن جمله می توان بیماری های منتقله آب و غذا اشاره کرد که وبا نیز یکی از این موارد به شمار می رود.

 وی ادامه داد: در چند روز گذشته رد پای بیماری وبا در میان جمعیت مهاجرین غیرقانونی که از مرزهای شرقی وارد استان می شوند، مشاهده شد.

  وی اضافه کرد: افرادی با علائم اسهال و استفراغ  به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که با انجام آزمایش های لازم مواردی از بیماری وبا در آنها تائید شد.

  دکتر زحمتکش خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کلیه مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در آمادگی کامل به سر می برند و از مواردی که با علائم اسهال حاد آبکی به این مراکز مراجعه کنند، نمونه گرفته می شود تا مورد آزمایش قرار گیرند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از آنجایی که راه انتقال بیماری وبا از طریق مدفوعی دهانی است، رعایت بهداشت فردی و عمومی بویژه شست و شوی مرتب دست ها در قطع زنجیره انتقال این بیماری نقس اساسی دارد.

 وی ادامه داد: از جمله توصیه هایی که در رابطه با پیشگیری از بیماری می شود، مصرف همزمان ماست و یا آبلیمو همراه با غذا است.



ارسال نظر


آخرین خبرها