کد خبر: 49558 | زمان مخابره: 14:56:17 - یکشنبه 4 مرداد 1394 | بدون نظر | |

غفلت از امر به معروف عامل ایجاد آسیب‌ در حوزه اجتماعی است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر کنترل اجتماعی کاهش پیدا کرده و مغفول ماندن از ۲ فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل ایجاد بسیاری از آسیب‌ها در حوزه اجتماعی و سیستم اداری است.

خبرگزاری فارس: غفلت از امر به معروف عامل ایجاد آسیب‌ در حوزه اجتماعی است

به گزارش  نشانه نیوز، یدالله موحد در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان کرمان اظهار داشت: ترویج فرهنگ تکریم ارباب رجوع، مقابله با فساد، رعایت انضباط اداری سه شاخص مهم و اصلی این شورا در سال جاری در دادگستری استان کرمان است.

وی گفت: اجرای حدود الهی نوعی مقابله با منکرات و ترویج فرهنگ معارف اسلامی است و امروز اگر حکم قصاصی در جامعه اجرا می‌شود در راستای اجرای اوامر شرعی صورت می‌پذیرد و اجرای احکام تعزیر در راستای سالم‌سازی جامعه انجام می‌گیرد.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان ایجاد و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات را امری مثبت و مهم ارزیابی کرد و افزود: ایجاد این شورا در دادگستری استان کرمان در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و کارآمد است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع موجب اعتمادسازی عمومی می‌شود، گفت: بی‌احترامی و عدم توجه به حقوق مردم موجب اعتماد‌سوزی می‌شود و به بزرگترین سرمایه سازمان که اعتماد عمومی است، خدشه وارد می‌کند.

موحد تاکید کرد: در درون دستگاه قضائی نیز باید فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بر اساس تعالیم دینی و موازین اسلامی با قوت بیشتری دنبال و نهادینه شود تا موجب کارآمدی بیشتر سیستم قضائی شود.

نماینده عالی دستگاه قضائی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر کنترل اجتماعی کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: مغفول ماندن دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل ایجاد بسیاری از آسیب‌ها در حوزه اجتماعی و سیستم اداری است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در سطح جامعه و در درون نهادها و سازمان‌ها تقویت کنیم از بروز بسیاری از آسیبها جلوگیری می‌شود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها