کد خبر: 59208 | زمان مخابره: 15:26:39 - چهارشنبه 5 خرداد 1395 | بدون نظر | |

آمادگی برای انجام الکترونیکی آگهی های ثبتی/۸۴۲۴ آگهی ثبت شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از آمادگی این اداره کل برای ارسال آگهی های ثبتی و مکاتبات مربوطه به صورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوز؛ رضا طالبی زاده در  نشست هم اندیشی پیرامون ساماندهی آگهی های ثبتی گفت: افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات ثبتی از سیاست های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی ادامه داد: همکاری و تعامل ادارات کل ثبت اسناد و املاک، فرهنگ و ارشاد اسلامی و پست در انتشار آگهی های ثبتی در بهبود فرایند انتشار این آگهی ها موثر است.

طالبی زاده گفت: تجربه عملی این اداره کل در ارسال آگهی های ثبتی موضوع قانون تعیین تکلیف به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به ارباب رجوع تجربه موفقی بود.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک توزیع و انتشار آگهی های ثبتی حوزه ثبت شرکت ها نیز به صورت غیر حضوری و با استفاده از خدمات شرکت پست استان کرمان انجام خواهد شد اما در حال حاضر در حال تدوین فرآیند و نحوه انجام پروسه انتشار آگهی های ثبتی این حوزه هستیم.

طالبی زاده افزود: در سال ۱۳۹۴ مجموعا هشت هزار و ۴۲۴ آگهی تاسیس و تغییرات شرکت ها داشته ایم که در نشریات مختلف به چاپ رسیدند که میزان قابل توجهی است و امسال در تلاشیم با ساماندهی این فرایند از اتلاف وقت مراجعین و متقاضیان ثبت شرکت ها جلوگیری کنیم.

وی در تشریح نحوه ارسال آگهی های ثبتی با روش جدید گفت: در حال حاضر بر اساس آئین نامه ثبت شرکت ها، در اساسنامه شرکت ها و موسسات مشخص می شود که انتشار آگهی در کدام نشریه صورت گیرد و در فرآیند جدید، هزینه چاپ آگهی با تعرفه مناسب، با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط شرکت پست اخذ می شود و ارسال آن برای نشریه و برگشت به مرجع ثبت شرکت ها نیز برعهده شرکت پست خواهد بود.

طالبی زاده تصریح کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در راستای سیاست الکترونیکی کردن ارائه خدمات به مردم آمادگی دارد تا به محض ایجاد زیرساخت لازم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ارسال آگهی های ثبتی و مکاتبات مربوطه را به صورت الکترونیکی انجام و از هرگونه سوء استفاده احتمالی و صرف هزینه در این حوزه جلوگیری بعمل آورد.



ارسال نظر


آخرین خبرها