کد خبر: 59205 | زمان مخابره: 15:23:25 - چهارشنبه 5 خرداد 1395 | بدون نظر | |

راه‌اندازی کارگاه‌های بافت فرش عتبات در کوهبنان

امام جمعه کوهبنان گفت: با توجه به سابقه طولانی مردم کوهبنان در بافت فرش و آمادگی شورای شهر و شهرداری کوهبنان برای راه‌اندازی کارگاه‌های بافت فرش عتبات در این شهرستان،‌ لازم است که این کارگا‌ه‌ها در این شهرستان راه‌اندزای شود.

به گزارش  نشانه نیوز، حجت‌الاسلام عباس جعفری در نشست اعضای ستاد دفتر عتبات عالیات در کوهبنان اظهار داشت: خداوند نعمت‌های ارزشمندی را برای سعادت و خوشبختی انسان در دو سرا قرار داده که گل سرسبد آن‌ها پیامبران و انبیاء الهی هستند که توسل و تمسک به آنان سفارش فراوان شده است.

وی ادامه داد: یکی از موثرترین راه‌های نزدیکی و قرب به خداوند، نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) حتی وابستگان و نزدیکان به آنان یعنی امامزادگان هستند که کسی که با معرفت این عزیزان را زیارت کند، بهشت جایگاه او می‌شود.

امام جمعه کوهبنان با استناد به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) گفت: کسی که نمی‌تواند صله‌ای در راه خدا بدهد، تلاش کند که به زیارت بهترین دوستان خدا برود یا خدمتی به آنان بکند، گویا خدمت به اهل بیت (ع) و پیامبران کرده است، البته به‌جاست که این زیارت همراه با معرفت باشد.

وی تصریح کرد: به برکت حضرت امام خمینی (ره) و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون پاک شهیدان، راه کربلا باز شد و در حال حاضر شیعیان به راحتی می‌توانند به زیارت کربلا و عتبات عالیات بروند که هیچ وقت بدین خوبی زمینه برای زیارت فراهم نبوده که هم زیارت و هم احترام در کنار هم هستند.

جعفری بیان داشت: به برکت رهبری‌های مشفقانه و پیامبرگونه مقام معظم رهبری زمینه خدمت‌رسانی به اهل بیت (ع) و زائرین آنها مهیا شده به گونه‌ای که در حال حاضر برنامه‌های فرهنگی و معنوی به بهترین وجه در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: کربلا قطعه‌ای از بهشت است و تربیت امام حسین (ع) هم از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است و زمینه شفا و آرامش جسمی و روحی انسان را رقم می‌زند و ضرورت دارد با جان و دل در زمینه ساخت و تجهیز اماکن مقدسه عتبات عالیات گام برداریم.

امام جمعه کوهبنان گفت: طی تاریخ ایرانیان به ویژه مردم دیار کریمان عشق و ارادت خاصی به اهل بیت (ع) داشته‌اند و در همین زمینه خدمات ارزنده‌ای در راستای عمران و اهدای تجهیزات از جمله فرش به حرمین مطهر داشته‌اند و امروز هم توفیق ساخت گنبد و مفروش کردن حرم مطهر امام حسین (ع) شامل حال مردم ولایت‌مدار و بسیجی کرمان شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه طولانی مردم کوهبنان در بافت فرش و آمادگی شورای شهر و شهرداری کوهبنان برای راه‌اندازی کارگاه‌های بافت فرش عتبات در این شهرستان،‌ لازم است که این کارگا‌ه‌ها در این شهرستان راه‌اندازی شود که هم خدمتی ارزشمند انجام و هم زمینه اشتغال تعدادی از متقاضیان فراهم می‌شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها