کد خبر: 60436 | زمان مخابره: 17:27:32 - چهارشنبه 6 مرداد 1395 | بدون نظر | |

همه دیدگاه ها در برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مشارکت دارند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: برنامه های شورای هماهنگی، صنفی و جناحی نیست و همه دیدگاه ها، جناح ها و افکار در برنامه های شورا مشارکت دارند.

به گزارش نشانه نیوز،   مهدی صدفی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد سال ۵۹ افزود: افرادی که معتقد و دلبسته به نظام، رهبر معظم انقلاب اسلامی و دوستدار نظام و ولایی هستند در برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش ایفا می کنند.
وی با تاکید بر اینکه امروز حضور مردم در مراسم و آیین های مختلف می تواند توطئه های دشمن را خنثی کند گفت: اقتدار نظام برگرفته از حضور مردم در آیین های مختلف است.
وی بیان کرد: رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر مشارکت بیش از پیش مردم در برگزاری آیین های مختلف است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: توجه به مشارکت نسل جوان در برنامه ریزی و برگزاری مراسم مختلف یکی از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
وی افزود: حفظ ارزش های انقلاب و توجه به منویات امام راحل ) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد تعامل و تفاهم با دستگاه های اجرایی از دیگر اهداف شورای هماهنگی است.
صدفی اظهار کرد: برگزاری مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی جایگاه ویژه ای در مبانی اعتقادی ما دارند.
وی به نقل از روایات و احادیث اظهار کرد: بزرگداشت و تعظیم شعائر دینی بیانگر تقوای درونی است و خداوند یکی ابزار هدایت بشری را برگزاری ایام الله معرفی کرده است.
وی گفت: بزرگداشت مراسم در نظام جمهوری اسلامی از نظر حضور مردم به عنوان رکن تاثیرگذار مناسبت ها و وحدت کلمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
صدفی بیان کرد: حضور مردم در مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی تبلور عینی جمهوریت نظام با بعد اسلامیت و مکتبی نظام است و کارکردهای متعددی را خواهد داشت.
وی با بیان اینکه نخستین کارکرد برگزاری مراسم ملی و مذهبی وحدت کلمه است افزود: خنثی کردن توطئه های دشمنان دیگر کارکرد برگزاری مراسم مختلف است.
وی گفت: یکی از مهمترین توطئه های دشمن ایجاد نفاق و تفرقه بین مردم است و قصد دشمن بدبین کردن مردم نسبت به نظام و ارزش های اسلامی است لذا برگزاری مراسم مختلف ترفندهای دشمن را خنثی می کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، تقویت بعد امنیتی نظام را از دیگر کارکردهای برگزاری مراسم عنوان و اظهار کرد: یکی از دلایل امنیت امروز کشور، حضور مردم در صحنه های مختلف دفاع از نظام است.
وی گفت: تقویت بنیه و ارکان اصلی نظام، تقویت جایگاه رفیع ولایت، ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه و تکریم ارزش های انقلاب اسلامی از دیگر کارکردهای برگزاری مراسم است.
صدفی با بیان اینکه اوایل انقلاب اسلامی همه نهادها به برگزاری مراسم احساس تکلیف می کردند لذا در اجرای این آیین ها موازی کاری و تداخل رخ می داد افزود: امام خمینی (ره) ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ با تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موافقت کرد و امروز این شورا به عنوان یکی از نهادهای زیر نظر دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام وظیفه می کند.
وی از ایجاد بستر مناسب برای تعظیم شعائر مذهبی، تعمیق باروها، افزایش انگیزه مشارکت عمومی مردم در برگزاری آیین ها به عنوان اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام برد.
صدفی گفت: زنده نگه داشتن مناسبت های انقلاب اسلامی، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تعمیق بخشیدن آن بین اقشار مختلف مردم، استفاده از ظرفیت های موجود در برگزاری مراسم ها، برگزاری مراسم عمومی در استان و شهرستانها، تقویت و تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی از دیگر اهداف این شوراست.
وی همچنین اتخاذ تدابیر و خط و مشی ها، ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت نهادها و دستگاه ها فرهنگی و غیر فرهنگی و تشکل های مردمی، سازماندهی برگزاری مراسم، تشکیل ستادهای برگزاری مراسم و برنامه ریزی و اقدامات لازم برای تامین منابع و انجام پژوهش در مسایل راهبردی و کاربردی را به عنوان وظایف شورا نام برد.
وی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم ملی و مذهبی مانند ۱۲ فروردین، ۱۴ و ۱۵ خرداد، هفتم تیر، هشتم و ۱۷ شهریور، هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن سالروز میلاد حضرت زهرا، ۱۳ آبان، روز جهانی قدس، حماسه نهم دیماه ۸۸، ایام الله دهه فجر و سایر مناسبت های غیرمترقبه که از سوی رهبری و نظام ابلاغ می شود نقش ایفا می کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان بیان کرد: بخش دوم فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مشارکت در برگزاری سایر مناسبت ها مانند روز عید فطر و راهپیمایی های مختلف است.
وی بیان کرد: دفاتر شورای هماهنگی و ستادهای تابعه شورای هماهنگی برگزاری مراسم ۲۳ شهرستان استان کرمان تشکیل شده است.
صدفی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پنج هزار برنامه را طی سال گذشته با مشارکت و تعامل سایر دستگاه ها در استان کرمان برگزار کرده است.
وی تعمیق بخشیدن به محتوای مراسم و تلاش برای تاثیرگذاری مراسم را رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: مشارکت اقشار مختلف مردم در آیین ها دیگر رویکرد این شورا است.



ارسال نظر


آخرین خبرها