کد خبر: 69734 | زمان مخابره: 8:12:17 - چهارشنبه 18 مرداد 1396 | بدون نظر | |

۴ ویژگی که خبرنگار را از انحراف حفظ می کند

مسئول بسیج رسانه استان کرمان با بیان نکاتی درباره حرفه خطیر خبرنگاری پرداخت و راجع به ظرفیت های ایجاد شده در خبرگزاری شبستان استان کرمان هم، مطالبی بیان کرد. 

به گزارش نشانه نیوز، سیدابراهیم یزدی نژاد، مسئول بسیج رسانه استان، امروز(۱۷ مرداد) با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، خبرنگار جبهه مقاومت تصریح کرد: وی در سرزمین دیگری با مردم مظلوم و گرفتار استکبار جهانی برای رساندن صدای مظلومان جان عزیز خویش را فدا کرد.

 

وی با افزودن اینکه روز خبرنگار روز بسیار ارزشمند و گرانقدر و مایه مباهات خبرنگاران است؛ شهدای رسانه ای را یک الگو در امر اطلاع رسانی خواند و گفت: آنچه این شهدا در تلاش و مجاهدت خود که منجر به شهادت شد، دنبال می کردند، یک الگو است.

 

مسئول بسیج رسانه استان کرمان با گرامیداشت ۱۰ شهید خبرنگار استان کرمان گفت: هر یک از این شهدا در مقاطع مختلف و هر یک با بینش عمیق پا به این صحنه گذاشتند و با ابزارهای ابتدایی و محدود، هم خلق حاسه کردند و هم ماندگار در تاریخ شدند.

 

وی با تصریح به اینکه رسالت پیامبر اکرم و حاکمیت اسلامی تا امروز شکل رسانه ای دارد؛ اظهار داشت: خداوند در قرآن به قلم و آنچه می نگارد سوگند یاد کرده است لذا این جایگاه رفیع و عظیمی است که هر کسی شایستگی و لیاقت این جایگاه را ندارد.

 

یزدی نژاد شجاعت، صداقت، قصد قربت و داشتن اطلاعات و ترس راه ندان به دل جزء از خدای متعال را لازمه کار خبرنگاری خواند و افزود: در این مسیر فراز و نشیب هایی هم هست که حتی ممکن است به انحراف منجر شود اما اگر وجود خود را با این سلاح ها مجهز کردیم به سلامت عبور می کنیم.

 

این مسئول در ادامه سخنانش با بیان اینکه ظرفیت ایجاد شده در خبرگزاری شبستان کرمان روز به روز نورانی تر و پرمحتواتر می شود، اظهار داشت: اینکه علاوه بر کار تخصصی، ارتقاء در شناخت و اندیشه انسان هم بوجود بیاید بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به اینکه انسان باید یک مسئله را خوب بشناسد تا بتواند درباره آن خوب بنویسد، افزود: خبرنگار باید یک تحلیل گر باشد و به ویژه در حوزه دین که حوزه بسیار وسیعی هم هست با ارائه راهکارهای مختلف و قابل استفاده برای زندگی، اقدام کند.

 

یزدی نژاد ادامه داد: خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان کرمان مانند یک افسر جنگ نرم در خاکریز مقدم عمل می کند و موضوع بندی شایسته در اخبار از هنرهای این خبرگزاری در کرمان است و این روحیه انقلابی و تلاش مضاعف را باید حفظ کرد.

 

وی در بخش پایانی سخنانش عزت نفس و عزت ملی و اجتماعی را هم مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه در این زمینه اینکه از چه جناحی باشیم مهم نیست زیرا ما با تفکر لیبرالی که در تقابل با جریان انقلابی است، مخالفیم؛ از حرکت اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس در عکس سلفی با موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد و افزود: باید به حال چنین نمایندگانی واقعاً فکری کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها