کد خبر: 7107 | زمان مخابره: 15:37:06 - چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 | بدون نظر | |

بهرمندی از آزادیهای مشروع مورد تأکید است

هئیت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی بر کاهش اطاله دادرسی ، حفظ حقوق شهروندی و آزادیهای مشروع و جلوگیری و ممانعت از نقض حقوق افراد در کلیه مراحل تعقیب , تحقیق ،‌ دادرسی و اجرای احکام تاکید دارد .

به گزارش نشانه نیوز،دبیر هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان کرمان با بیان این مطلب افزود : این امر با انجام بازرسی های دوره ای , مستمر و موردی ، فرایند دادرسی قضایی را در کلیه مراحل چهارگانه مورد نظارت خود قرار می دهد .

ٰحمداله سلیمانیٰ اظهار داشت : درصورت اعلام جرم یا تخلف از سوی گروههای نظارت و بازرسی ، حسب مورد , رئیس کل دادگستری استان موضوع را برای رسیدگی به مراجع قضایی یا اداری صلاحیت دار و یا دادسرای انتظامی قضات اعلام  و تا حصول نتیجه و اعلام به هیئت نظارت مرکزی موضوع را پیگیری می نماید .

وی با اشاره به وجود ضمانت اجرای قوی اداری , قضایی و انتظامی در برخورد  با عدم رعایت حقوق شهروندی تصریح کرد: اولین و ابتدایی ترین حقوق شهروندی رعایت مقررات آئین دادرسی مدنی در مقام دادرسی و حفظ بی طرفی مقام رسیدگی کننده، تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت ذاتی و اکتسابی متداعیین که از جانب باریتعالی و در راستای آیه کریمه «و لقد کرمنا بنی آدم »اعطا شده می باشد و همه ملزم به رعایت آن هستند .

این مقام قضایی یادآور شد :شهروند به کسی اطلاق می شود که در محدوده مرزهای جمهوری اسلامی ایران سکنی گزیده و عوارض و اوصاف جنسیت , دین , مذهب , قبیله و تابعیت در آن بی تاثیر است.

وی ادامه داد : باتعریف مذکور کلیه مخلوقات انسانی خداوند صرفنظر از ادیان , مذاهب و… شهروند هستند و دادرسی عادلانه و تشکیلات عدلیه بایستی حامی تمامی آنها و حافظ حقوقشان باشد .

انتهای پیام



ارسال نظر


آخرین خبرها