کد خبر: 73667 | زمان مخابره: 15:48:58 - دوشنبه 16 بهمن 1396 | بدون نظر | |

همزمان با دهه فجر؛ آئین تجلیل از پیشکسوتان هیئت‌های مذهبی همیاران اداره کل زندان‌های استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نگرش مردم و مسئولان به زندان و مجازات باید تغییر کند گفت: باید از امکانات فرهنگی و حرفه‌آموزی برای اصلاح و بازپروری مددجویان بهره گرفت.

به گزارش نشانه نیوز، یدالله موحد در آئین تجلیل از پیشکسوتان هیئت‌های مذهبی همیاران اداره کل زندان‌های استان کرمان در برپایی مجالس عزاداری، دهه فجر را نماد شکوه و عظمت ملت ایران دانست و اظهار داشت: موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تا کنون به برکت رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهدا است.

وی با بیان اینکه ما هنوز در ابتدای راه هستیم و با نقطه مطلوب فاصله داریم، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی برای دستیابی به اهداف و آرمان‌های این نظام تمام تلاش خود را به کار گرفته هر چند توطئه‌های فراوانی علیه انقلاب اسلامی انجام شده و می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه اگر زندان جامعه محور نشود، توفیقی نخواهیم داشت، گفت: امکانات دولتی محدود است و باید در زندان‌ها بتوانیم از امکانات موجود در جامعه استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان زندان‌ها سرمایه‌های انسانی جامعه هستند تصریح کرد: این افراد باید اصلاح و تربیت شده و به جامعه برگردند تا در حوزه های اجتماعی ، اقتصادی و …. اثرگذار باشند.

موحد اصلاح، تربیت و درمان را هدف اصلی اقدامات تأمینی و تربیتی در زندان‌ها برشمرد و افزود: اصلاح مجرمان با حرفه‌آموزی به مددجویان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه نگرش مردم و مسئولان  به زندان و مجازات باید تغییر کند، عنوان کرد: وقتی فردی وارد زندان می‌شود باید با اقدامات درمانی و حمایتی از وی برای ادامه زندگی شرافتمندانه حمایت شود و پس از بازگشت مورد پذیرش جامعه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمامی مقررات موجود درباره زندان، سازمان زندان‌ها و اجرای مجازات حبس یک نکته مشترک اصلاح، تربیت ودرمان دارند و هر کاری که خلاف این مسیر انجام دهیم بر خلاف اهداف زندان‌ها و قوه قضائیه است.

وی بر لزوم استفاده از امکانات فرهنگی و حرفه‌آموزی برای اصلاح وبازپروری مددجویان تاکید کرد و گفت: نگرش مردم و مسئولان  به زندان و مجازات باید تغییر کند.

اجرای برنامه‌های مذهبی در زندان‌های استان کرمان افزایش یافته است

رمضان امیری اظهار داشت: امروز کلنگ احداث حسینیه پنج هزار نفری اهلبیت(ع) در دو طبقه زده شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه شامل بخش‌های خدماتی، فرهنگی و حتی مسکونی است گفت: مهدکودک بند نسوان زندان کرمان با ۶۰۰ مترمربع زیربنا در دو طبقه احداث شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ کودک زیر دو سال همراه مددجویان در داخل بندهای زندان هستند تصریح کرد: این موضوع سلامت، بهداشت و تغذیه کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

امیری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ورودی زندان‌ها به مواد مخدر صنعتی یا سنتی معتاد هستند بیان کرد: بیشترین آمار جرائم غیرعمد کرمان مربوط به مهریه و نفقه است.

وی با بیان اینکه کارهای معنوی و مردمی در اصلاح و تربیت مددجویان بسیار تاثیرگذار است افزود: در این راستا برنامه‌های مذهبی با همکاری هیات‌های مذهبی در زندان‌ها افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به اینکه برگزاری آئین‌های عزاداری در زندان‌ها در حالی برگزار می‌شود که در تغییر نگاه و نگرش زندانی اثر بسیار مثبتی دارد بیان کرد: برخی از این تغییرات مثبت، موجب افزایش رضایت‌مندی خانواده‌های زندانیان نیز شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها