کد خبر: 73669 | زمان مخابره: 15:52:02 - دوشنبه 16 بهمن 1396 | بدون نظر | |

همزمان با ایام الله دهه فجر؛ سند هویتی شهید حسینی در کرمان رونمائی شد

 همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از سند هویتی شهید انقلاب «سیدحسین حسینی گوکی» در محل اداره کل ثبت احوال و اسناد استان و با حضور مدیرکل بانوان و خانواده استانداری رونمائی شد.

به گزارش نشانه نیوز، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از سند هویتی شهید انقلاب «سیدحسین حسینی گوکی» در محل اداره کل ثبت احوال و اسناد استان و با حضور مدیرکل بانوان و خانواده استانداری رونمائی شد.

 

دکتر فاطمه السادات حسینی، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری، امروز(۱۵ بهمن)در سخنانی با بیان اینکه انقلاب اول خودباوری بعد خداباوری و اول انقلاب درونی بعد بیرونی را ایجاد کرد و زنان در صف مقدم انقلاب بودند؛ ادامه داد: زن که منشأ عواطف و احساسات است برای انقلاب و ارزش ها حاضر به فدا کردن جان خود و عزیزانش بود و امروز هم خانواده های مدافع حرم چنین می کنند.

 

وی رسالت امروز را تحکیم ارزش های انقلاب و بنیان خانواده با تدبر و توکل و تلاش برای جاری کردن آرمان های انقلاب دانست و سپس گزارشی از اهم فعالیت های انجام شده داد و تصریح کرد: تلاش ما این است در همه برنامه هایِ با رویکرد تحکیم بنیان خانواده کارکنان ادارات و خانواده های آنان محور قرار گیرند.

 

این مسئول ادامه داد: اداره کل ثبت احوال و اسناد استان کرمان {با نگاه ویژه به حوزه بانوان} پایلوتِ این مهم شده و از کارشناسان فرهنگی کمک گرفته است و امیدواریم همه مدیران این رویکرد را در بحث تحکیم بنیان خانواده داشته باشند.

 

زین الصالحین، مدیرکل ثبت احوال استان هم با اشاره به اینکه ایرانیان هیچگاه به اسلام و دین پشت نکردند، از انقلاب اسلامی به عنوان شاهکار قرن یاد کرد و گفت: پایه های انقلاب مستحکم و مظهر شرافت، کرامت، عقلانیت و آزادگی است و هیچکس تاکنون نتوانسته بر آن خدشه وارد کند‌.

وی با اشاره به رونمائی از سند هویتی شهید انقلاب، اظهار داشت: هدف از این اقدام، یاد کردن از مبارزان انقلاب و چهره های ماندگار انقلاب است که سهم مهمی در پیروزی انقلاب داشتند و به پاسداشت تلاش همه مبارزان انقلاب است که با شهادت، خود را ماندگار کردند.

 

 

گفتنی است، شهید سیدحسین حسینی گوکی، فرزند سید احمد روز یکشنبه ۷ خرداد سال ۱۳۴۳ در گلباف کرمان متولد شد. تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد و سپس مشغول کار و کمک خرج خانواده شد. وی فردی معتقد و مذهبی بود. حضور همیشگی اش در مجالس مذهبی وی را با انقلاب و مسیر مبارزه با طاغوت آشنا کرد.

 

از خصوصیات بارز وی اهمیت به نماز اول وقت بود. با شرکت در تظاهرات و مبارزات، فعالیت های انقلابی خود را به عنوان یک مسلمان آگاه و متعهد انجام می داد تا اینکه در تاریخ ۲۴ آذر ۵۷ در واقعه مسجد امام کرمان مزد خدمت عاشقانه خود را گرفت و آسمانی شد. شهید مظلوم روز شهادتش قبل از عزیمت به مسجد وضو گرفته و دو رکعت نماز می خواند و به برادر و پسرخاله اش که همراهش بودند می گوید امروز به دلم اثر کرده که من شهید می شوم.



ارسال نظر


آخرین خبرها