کد خبر: 120730 | زمان مخابره: 16:47:40 - دوشنبه 6 فروردین 1403 | بدون نظر | |

۴۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری رفسنجان بازدید کردند

فرماندار رفسنجان گفت: از اواخر اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین جاری ۴۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش نشانه نیوز، حسین رضایی ظهر امروز ششم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران در خصوص آمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری و مذهبی رفسنجان در ایام نوروز اظهار کرد: در این مدت بیشترین بازدید از  بزرگترین خانه خشتی جهان(خانه حاج‌آقاعلی در قاسم آباد)، دهکده تاریخی و گردشگری  اودرج، ییلاقات رفسنجان، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و نیز جاذبه‌های طبیعی شامل دره راگه، تپه‌های ماسه بادی، دریاچه شور در نوق و … بوده است.

وی ییلاقات رفسنجان را شامل روستاهای  سرسبز و طبیعی از جمله در مناطق سرچشمه، راویز، خنامان، داوران، دره در، دره رنج و دیگر مکان‌های طبیعی شهرستان دانست و بیان کرد: این جاذبه‌ها نیز  از مقاصد گردشگران و همشهریان در ایام نوروز بوده‌اند.

رضایی ادامه داد: همچنین امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله امامزاده سیدجلال الدین اشرف نوق، امامزاده سید غریب، شاه چهلتن خنامان و امامزاده بهرمان از اماکن زیارت و بازدید زیاد بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان نیز اظهار کرد: در این ایام طبق آماری که از بیش از ۳۰ نقطه شهرستان جمع‌آوری کردیم که شامل اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی است، بیش از ۵۰۰۰ گردشگر و مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ گذشته تا روز گذشته در تاسیسات و اماکن اقامتی شهرستان اقامت داشتند.

حسن حسینی افزود: اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل‌ها و مهمانپذیرها، بومگردی‌ها، مجتمع‌های گردشگری و همچنین اقامتگاه‌های غیررسمی هم از جمله زائرسراها در بقاع متبرکه، ستاد اسکان آموزش و پرورش، خانه حاج‌آقا علی و مهمانسراهای ادارات است.

حسینی همچنین با اشاره به ۳۰۰ اثر شناسایی شده گردشگری در رفسنجان گفت: از این تعداد ۷۰ اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی به ثبت ملی رسده و دو اثر طبیعی شامل درخت ۵۰۰ ساله بنه در شاه چهلتن خنامان و دره راگه هم در لیست انتظار ثبت ملی شدن هستند که مقدمات این کار در حال انجام است.



ارسال نظر


آخرین خبرها