کد خبر: 120735 | زمان مخابره: 16:52:20 - دوشنبه 6 فروردین 1403 | بدون نظر | |

تعداد جان‌باختگان تصادفات نوروز کرمان به ۵۲ نفر افزایش یافت

درحالی آمار جان باختگان تصادفات استان کرمان طی شبانه روز گذشته سه نفر و مجروحان آنها ۱۳۵ نفر اعلام می شود که شمار کلی تلفات این سوانح از ابتدای تعطیلات نوروز به ۵۲ نفر رسیده است.

 به گزارش نشانه نیوز،  دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمار کلی جان باختگان تصادفات استان در طرح نوروزی امسال از ۲۴ اسفند تا امروز (ششم فروردین) را ۵۲ نفر و آمار مجروحان ناشی از این تصادفات را یکهزارو ۴۵۹ نفر اعلام کرد.

این درحالی است که آمار جان باختگان تصادفات طرح نوروزی پارسال( ۱۴۰۲) در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا صبح ۶ فروردین همان سال ۴۴ نفر و آمار مجروحان ناشی از این تصادفات در همین بازه زمانی یکهزارو ۵۷۰ نفر بوده است.

مقایسه آماری (۱۱ روز) فوتی و مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی کل استان کرمان در طرح نوروزی سال۱۴۰۳ از ساعت ۷:۳۰ روز ۲۴ اسفند سال گذشته تا ساعت ۷:۳۰ روز ششم فروردین نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۲ بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین آمار فوتی غیرتصادفی در استان را طی بازه زمانی مذکور ۳۳۰ نفر و مصدومان غیرتصادقی انتقال یافته به اورژانس را ۲ هزارو ۲۰۹ مورد عنوان کرده است.

براساس خدمات رسانی توسط اورژانس یا اورژانس بیمارستان ها ۴۳۶ مورد بیمار تصادفی درمان شده در محل، ۲ هزارو ۵۲۰ مورد بیماران غیرتصادفی درمان شده در محل در استان داشته ایم و آمار کل مراجعان به اورژانس بیمارستان ها نیز ۱۰۸ هزارو ۱۸۲ نفر بوده است که ۹۴ هزارو ۳۸۴ نفر به صورت سرپایی در اورژانس بیمارستان ها درمان و بقیه در بخش های عادی یا ویژه بستری شده اند.

۱۳۵ مجروح در یک شبانه‌روز

اما طبق گزارش آماری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان در طرح سلامت نوروزی از روز گذشته(یکشنبه) تا امروز سه نفر در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست دادند و ۱۳۵ نفر نیز جراحت برداشتند که ۳۳ نفر از این مجروحان در محل درمان شدند.ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها