کد خبر: 61247 | زمان مخابره: 11:06:53 - چهارشنبه 17 شهریور 1395 | بدون نظر | |

رشد۳درصدی ازدواج در شهرستان زرند

 رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۶۰۷ فقره ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به سال قبل ۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمودمحمدی با ابراز نگرانی از  وضعیت طلاق در شهرستان زرند اظهار داشت: افزایش یک ونیم درصدی طلاق در پنج ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت از فاصله گرفتن خانواده ها از زندگی علوی و سهل انگاری آحاد جامعه و مسئولین مربوطه دارد.

رئیس دادگستری شهرستان زرند بیان داشت :طی ۵ماه گذشته ۱۱۱فقره طلاق به ثبت رسیده است که در مقایسه با ازدواجهای صورت گرفته از حدود هر ۵ ازدواج یک مورد منجر به طلاق گردیده است .

محمدی اقدامات حمایتی برخی ادارات شهرستان از جمله بهزیستی را در حمایت از حقوق زنان و کودکان ارزنده توصیف کرد و گفت : بایستی به خانواده های آسیب دیده و در معرض آسیب نگاه ویژه ای داشت و تمام هم و غم خود را در جهت ایجاد جامعه ای پویا و سالم و عاری از جرم و آسیب به کار گرفت .

وی خاطر نشان ساخت : اگر چه مراکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی در زمینه جلوگیری از طلاق و آسیبهای آن پویا و فعال هستند لیکن جهت کنترل آسیب طلاق نیازمند همگرایی ، همکاری و تعامل تمام دستگاها و مسولین هستیم .

ارجاع پرونده های طلاق به مراکز مشاوره با هدف رفع اختلافات

رئیس دادگستری شهرستان زرند افزود : در ۵ ماهه نخست سال جاری تعداد۲۶۰ پرونده با موضوع طلاق به مراکز مشاوره ارجاع شده است که این روند در جهت ایجاد صلح و سازش و رفع اختلافات خانوادگی ادامه خواهد داشت .

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی اظهار داشت : دادگستری با ایجاد واحد مشاوره با رویکرد مذهبی و با همکاری روحانیون و فضلاء شهرستان گام مهمی در راستای آسیب شناسی و ارائه راهکارهای کاربردی در جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده ها برداشته است .

محمدی با اشاره به ضعف باورهای مذهبی ، کاهش آستانه تحمل جوانان و فقر اقتصادی در ایجاد بحران طلاق، بیان داشت:: در بررسی علل طلاق مصلحت اندیشی ظاهری خانواده ها و بدبینی زوجین به یکدیگر تحت تاثیر شبکه های مجازی بیشتر از هر عامل دیگری به چشم می خورد.

این مقام ارشد قضائی هشدار داد: با این وصف چشم اندازی که پیش روی ما قرار دارد امیدوار کننده نیست و از بین رفتن قبح طلاق یک زنگ خطر به شمار می رود.

وی با اشاره به آسیب های پس از طلاق اظهار داشت : آسیب ها و موانع پس از طلاق زنان و کودکان را در گیر مشکلات زیادی در زندگی اجتماعی خواهد کرد .

محمدی افزود: داشتن زندگی اسلامی همراه با سعه صدر ، مهارت های زندگی و اصول زیربنایی زندگی مشترک باید به جوانان و افراد در شرف ازدواج آموزش داده شود .

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در رابطه با فرهنگ خانواده ها اظهار داشت : امروزه دشمنان زخم خورده از انقلاب و حضرت امام و مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را برای متزلزل نمودن بنیان خانواده به کار گرفته و هزینه های گزافی را در این خصوص متحمل شده اند که می طلبد تا مسئولین مربوطه و نهادهای فرهنگی با برنامه ریزی دقیق این بحران را چاره اندیشی کنند .

رئیس دادگستری شهرستان زرند تاکید کرد : عدم آگاهی زوجین از وظایف و مسئولیت های خود و غوطه ور شدن آنها در فضاهای مجازی و کم رنگ شدن غیرت دینی و ناموسی تیشه ای خطرناک به ریشه خانواده ها می باشد.

محمدی با تاکید بر این مهم که شورای پیشگیری از وقوع جرم بحران طلاق را مهمترین اولویت کاری خود قرار داده است، افزود: بایستی کلیه مسئولین اجرایی شهرستان خصوصاً نهادهای فرهنگی و در راس آنها نهاد امام جمعه محترم یاری گر دستگاه قضایی در این زمینه باشد و بدانند که تسهیل شرایط جهت تشکیل خانواده و حفظ ارکان و نظام خانواده وظیفه تک تک مسئولین اجرایی و نهادهای فرهنگی می باشد .



ارسال نظر


آخرین خبرها