کد خبر: 66033 | زمان مخابره: 11:36:49 - یکشنبه 17 بهمن 1395 | بدون نظر | |

تربیت ۵۰ هزار قرآن آموز طی چهار سال گذشته در کرمان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان گفت: طی چهار سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر قرآن اموز را تربیت کرده که سهمیه استان کرمان ۵۲ هزار نفر در این چهار سال بود و این عدد تقریبا محقق شده است
به گزارش نشانه نیوز،حجت الاسلام سید رضا فاطمی گفت:  آزمون مرحله پنجم  طرح تربیت حافظان قرآن کریم به عنوان بزرگترین آزمون قرآنی کشور از۱۶ تا ۲۸ بهمن ماه در کرمان برگزار کمی شود.

وی اظهار کرد:سازمان اوقاف و امور خیریه بر اساس سیاستهای سازمانی خود به عنوان متولی برگزار کننده این طرح  اقدام به برگزاری این آزمون در سطح کشورکرده است.

فاطمی با اشاره به برگزاری آزمون کتبی مرحله پنجم در ۲۸ بهمن ماه  گفت: این آزمون  در یازده رشته برگزار می شود که هر رشته شامل ۴۰ سوال تستی می باشد.

وی شرط اخذ گواهی نامه حفظ را  کسب نمره ۷۰ درصدی از دو مجموع آزمون شفاهی و کتبی عنوان و خاطرنشانکرد: به برندگان برتر این آزمون به قید قرعه ،کمک هزینه سفر به مکه مکرمه ،عتبات عالیات،مشهد مقدس و جوایز فرهنگی اهداء می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان اظهار کرد: طی چهار سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر را در این طرح تربیت کرده که سهمیه استان کرمان ۵۲ هزار نفر در این چهار سال بود و این عدد تقریبا محقق شده است.
وی تصریح کرد: امسال در استان کرمان ۱۳ هزار و ۱۰ نفر ثبت نامی داریم و کلاس های حفظ قرآن کریم با همکاری ۳۵۰ مربی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمان گفت: تعدادی از شرکت کنندگان در طرح حفظ قرآن کریم، زندانیان هستند که اکنون افرادی در زندان حافظ یک، سه، پنج و ۱۰ جزء قرآن کریم داریم.
وی افزود: پیش بینی می شود ۷۰ تا ۸۰ درصد شرکت کنندگان در کلاس های حفظ قرآن کریم در آزمون ها حضور پیدا کنند و برای کسانی که امتیاز لازم را کسب کنند، گواهینامه گذراندن دوره حفظ قرآن کریم به آنها اعطاء می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها