کد خبر: 66535 | زمان مخابره: 17:42:04 - یکشنبه 8 اسفند 1395 | بدون نظر | |

تلاش برای کنترل افزایش قیمت میوه/نظارت بر بازار تشدید می شود

رئیس اصناف کرمان با اشاره به اینکه سرمازدگی و نابودی بخشی از پرتقال شمال کشور باعث افزایش قیمت پرتقال شده است گفت: مشکل پرتقال از طریق مبادی جنوب حل شده و سردخانه ها در حال پر شدن است.

به گزارش نشانه نیوز، سینا خسروی با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال شاهد جهش تقاضا در استان کرمان هستیم، اظهار کرد: در این ایام سیاست های دولت در خصوص تنظیم بازار شدت بیشتری می گیرد.

وی گفت: مهار تورم طی چند سال اخیر باعث ایجاد آرامش ذهنی و روانی مردم شده و خریدهای احساسی به خریدهای منطقی تبدیل شده است که این امر باعث سهولت کار تنظیم بازار می شود.

خسروی ادامه داد: بر این اساس مردم بی دلیل اقدام به افزایش ذخایر خانگی نکرده و تنها در صورت نیاز به بازار مراجعه می کنند.

راه اندازی گشت های ویژه نظارت بر بازار در کرمان

خسروی بحث تولید و عمده فروشی تنظیم  بازار را در حیطه وظایف وزارت جهاد کشاورزی دانست و ادامه داد: بعد از این مرحله کار در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود.

وی از نمایشگاه به عنوانی یکی از ابرازهای تنظیم بازار نام برد و گفت: در این ایام نمایشگاهی در خور شان مردم کرمان برگزار می شود.

رئیس اصناف اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: نظارت بر بازار در طول سال به صورت مستمر اعمال می شود اما برای ایام پایانی سال و عید نوروز طرح های نظارتی ویژه اجرا می شود.

وی ادامه داد: گشت های نظارتی ویژه هم از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فرودین با حضور قاضی در سطح استان کرمان انجام و حکم برای افراد متخلف در محل صادر می شود.

خسروی با اشاره به وجود ۱۰۰ بازرس و ۲۵ هزار واحد صنفی در کرمان گفت: در این زمینه با کمبود نیرو مواجه بوده و نیازمند همکاری شهروندان هستیم.

وی به شعار «هر شهروند؛ یک بازرس» اشاره و تصریح کرد: افراد در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ به اطلاع ما برسانند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در کرمان وجود ندارد

خسروی در خصوص تامین کالاهای اساسی مردم در شب عید هم اظهار کرد: دولت خود را در زمینه تامین اقلام اساسی موظف می داند و در صورت لزوم در این خصوص مداخله می کند.

وی با اشاره به اینکه گوشت مرغ و گوشت قرمز ذخایر دولتی کافی است، یادآور شد: البته در زمینه ذخایر مردمی هم مشکلی وجود ندارد و در صورتی که تقاضا بیش از حد مورد انتظار باشد ذخیره کافی در سردخانه های پشتیبانی امور دام وجود دارد.

خسروی ادامه داد: هیچگونه مشکلی از نظر تامین کالاهای اساسی مشکلی در ایام پایان سال در استان کرمان وجود ندارد.

سرمازدگی علت افزایش قیمت میوه

وی از ذخیره سازی پرتقال و سیب مطابق روال هر ساله خبر داد و افزود: سرمازدگی و از بین رفتن بخشی از ذخیره پرتقال های شمال کشور باعث اعمال فشار به باراز و افزایش قیمت شده است که امیدواریم تا پایان سال موفق به کنترل این روند شویم.

خسروی به انعقاد تفاهمنامه هایی از سوی جهاد کشاورزی با باغداران جنوب استان کرمان اشاره و تصریح کرد: کرمان جزء استان های تامین کننده پرتقال است و مشکل پرتقال از طریق مبادی جنوب حل شده و سردخانه ها در حال پر شدن است.

وی گفت: بارگیری پرتقال از اوایل اسفند شروع شده و تا ۲۵ اسفند ادامه دارد که بعد از آن به سردخانه های کرمان منتقل می شوند.

رئیس اصناف صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: روال توزیع میوه مطابق سال های گذشته است و به زودی محل برپایی غرفه های عرضه میوه اعلام می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها