کد خبر: 73122 | زمان مخابره: 10:09:12 - یکشنبه 17 دی 1396 | بدون نظر | |

فروش محصولات مشکل اصلی صنایع استان کرمان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: مشکل اصلی صنایع در این استان تولید نیست، بلکه فروش محصولات تولید شده است.

به گزارش نشانه نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سید مصطفی آیت اللهی موسوی در دیدار با نماینده های معین های مناطق چهار و پنج و فرمانداران و همچنین نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی افزود: تولید بدون در نظر گرفتن نیاز بازار، منابع و سرمایه ها را هدر می دهد.

وی اظهار کرد: امروزه ما در صنایع و معادن استان کرمان مشکل تولید نداریم بلکه مشکل اصلی صنایع، نبود بازار است که موجب بسته شدن آنها می شود.
وی بیان کرد: کارگروهی با اتاق بازرگانی و کارشناسان صنعت و معدن برای حمایت از تولیدکنندگان تشکیل خواهیم داد تا زمینه بازاریابی محصولات تولید شده در استان و خارج از استان یا حتی خارج از کشور را فراهم شود.
آیت الهی موسوی گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی باید به پتانسیل های هر منطقه توجه شود زیرا هر شهرستان مستعد یک طرح خاص است و با این رویکرد در هر شهرستان طرح های جداگانه ای پیش می رود.
پشتیبان معین های مناطق چهار و پنج کرمان به پیشرفت اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و افزود: استاندار کرمان در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده گام های موثری برداشته که مشخص ترین آنها تعیین معین های اقتصادی به منظور پیگیری و سرمایه گذاری در راستای این سیاست ها در استان است.
آیت اللهی موسوی با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه یک دستگاه نیست اظهار کرد: تمام نهادها و ارگانها باید در این زمینه اقدام و همکاری کنند.
معاون استاندار کرمان، در مورد مشکلاتی که در راه تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد گفت: مسئولان استان نگاه مثبتی به اقتصاد مقاومتی دارند و تلاش می کنند گامهای موثری برای نزدیک شدن به تحقق اقتصاد مقاومتی در استان برداشته شود.
وی ادامه داد: نکته ای که نباید فراموش شود این است که مشکلاتی در این زمینه برای ما وجود دارد که می توان به استعلامات بخش دولتی و عدم تفویض اختیارات کشوری به استان که روند حرکت امور را کند می کند، اشاره کرد.
استان پهناور کرمان در سفر هیات دولت به این استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی و سپس با ابتکار نماینده عالی دولت در استان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم و امور مربوط به توسعه اقتصادی این مناطق به بنگاه ها و موسسات توانمند اقتصادی واگذار شده است.
این مناطق هشتگانه در قالب تفاهم نامه هایی به ۲۴ معین (یاور) اقتصادی که داوطلبانه نگاه توسعه گرایانه و توانمندسازی مناطق روستایی را در جهت آبادانی و اشتغالزایی پایدار برعهده دارند واگذار شده است.
معین های اقتصادی در راستای فعلیت بخشیدن به مسئولیت های اجتماعی پذیرفته شده خود به مسیر توسعه این استان بر مبنای اقتصاد مقاومتی شتاب ویژه ای بخشیده اند.
در استان کرمان به عنوان یکی از سه پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور برنامه ریزان استانی دست به ابتکار های نویی زده اند که می تواند برای کار آفرینی سایر استانها بمنزله الگویی موفق مورد استفاده قرار گیرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها