کد خبر: 43806 | زمان مخابره: 14:41:54 - دوشنبه 27 بهمن 1393 | بدون نظر | |

مرغ منجمد با قیمت ۶۰ هزار و ۵۰۰ ریال توزیع می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام موظف شده است گوشت مرغ را با قیمت ۵۵ هزار ریال وارد بازار کند و با قیمت ۶۰ هزار و ۵۰۰ ریال به دست مردم برساند.

به گزارش  نشانه نیوز ،  عباس سعیدی  در نشست ستاد تنظیم بازار به ریاست استاندار کرمان افزود: با تمامی شهرستان ها مکاتبه شده است که اگر گوشت مرغ نیاز دارند بتوان برای آنها تامین کرد و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره نگرانی فرماندار کرمان در رابطه با افزایش ناگهانی قیمت گوشت مرغ در بازار گفت: چند روزی است که قیمت مرغ افزایش پیدا کرده و براساس آمارهای موجود این موضوع در کل کشور مصداق دارد و حتی در بعضی مناطق قیمت مرغ از کرمان بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ روز پیش جلسه ای با تولیدکنندگان مرغ برگزار شد و آنها از قیمت پایین گوشت مرغ به علت قیمت بالای تولید نگران بودند و بخشی از قیمت بالای گوشت کاملا طبیعی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: درصد کمی از گرانی گوشت مرغ مربوط به جوجه ریزی می شود و همچنین طی چند روز آینده گوشت گرم در بازار فراوان تر خواهد شد زیرا ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت گرم رفته است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار تن موجودی شمال استان و در جنوب استان هم یکهزار تن گوشت مرغ در سردخانه موجود است و با توجه به برگزاری جلسه دیروز در خصوص تنظیم بازار با اعضا، خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه گوشت مرغ وجود ندارد.

سعیدی همچنین گفت: برخلاف سال گذشته که یارانه شیر به کارخانه داران تعلق می گرفت در سال جاری سامانه ای مشخص شد و یارانه به تولید کنندگان شیر پرداخت می شود.

وی بیان کرد: تا به امروز مشخصات ۲ هزار و ۶۴۰ نفر به عنوان تولید کننده شیر در سامانه ثبت شده است.

وی گفت: مبلغ یارانه برای سه ماه اول سال جاری ۱۱ میلیارد ریال به حساب تولید کنندگان شیر واریز شده و حدود ۱۶ میلیارد ریال آن مانده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: به ازای هر کیلوگرم شیر در سال جاری هزار و ۲۵۰ ریال یارانه در نظر گرفته شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها