کد خبر: 29777 | زمان مخابره: 8:27:15 - سه شنبه 26 فروردین 1393 | بدون نظر | |

اوباما به ژاپن، کره جنوبی؛ مالزی و فیلیپین سفر می کند

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا از سوم اردیبهشت ماه برای دیدار با مقام های چهار کشور شرق و جنوب شرق آسیا به این مناطق سفر می کند.

 به گزارش نشانه نیوز، رسانه های منطقه روز سه شنبه اعلام کردند رییس جمهور آمریکا از ۲۳ تا ۲۵ آوریل (سوم تا پنجم اردیبهشت) با سفر به ژاپن با مقام های این کشور در باره مسایل منطقه ای و بین المللی گفت وگو می کند.

وی همچنین قرار است از ۲۵ آوریل برای سفری دو روزه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شود. رییس جمهور آمریکا در کره جنوبی با همتای خود در باره مناسبات دو جانبه، مساله هسته ای کره شمالی و دیگر مسائل منطقه ای و جهانی گفت وگو می کند.

این نخستین سفر اوباما به سئول پس از انتخاب پارک گئون هه به عنوان رییس جمهور کره جنوبی است.

این دو مقام آمریکایی و کره ای اردیبهشت ماه سال گذشته در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند.

پیونگ یانگ در آن دوره سفر رییس جمهوری کره جنوبی به واشنگتن را چاپلوسی یک شاگرد برای استاد خود توصیف کرد و اعلام کرد این دیدار مقدمه یک جنگ علیه کره شمالی است.

پارک و اوباما ماه گذشته میلادی نیز در حاشیه کنفرانس مبارزه با تروریسم در لاهه هلند دیدار و گفت وگو کردند.

رییس جمهور آمریکا قرار است پس از کره جنوبی از ۲۶ تا ۲۸ آوریل (ششم تا هشتم اردیبهشت) به مالزی که مدتی است درگیر ناپدیدشدن پرواز ام.اچ ۳۷۰ با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز است سفر کند.

اوباما قرار بود مهر ماه سال گذشته از مالزی دیدن کند که به دلیل مسایل مربوط به تعطیلی دولت آمریکا در پی بحران بودجه این کشور این سفر لغو شد و جان کری وزیر خارجه این کشور راهی کوالالامپور شد.

سفر اوباما به کوالالامپور نخستین سفر یک رییس جمهور آمریکا به مالزی از زمان دیدار ˈلیندون جانسونˈ در سال ۱۹۶۶ میلادی است.

ˈ عنیفه امان ˈ وزیر خارجه مالزی گفته است کوالالامپور و واشنگتن در طیف گسترده ای از زمینه های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، دفاعی، امنیتی و فناوری با یکدیگر همکاری دارند.

رییس جمهور آمریکا براساس گزارش های منتشر شده طی روزهای ۲۸ و ۲۹ آوریل (هشتم و نهم اردیبهشت) نیز با سفر به فیلیپین با رییس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو می کند.

فیلیپین روز شنبه هفته جاری پس از افزایش اختلافات ارضی این کشور با چین اظهار امیدواری کرد پیش از سفر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به مانیل پیمان دفاعی جدیدی با واشنگتن امضا کند.

حدود ۳۰۰ معترض فیلیپینی اسفندماه گذشته در مخالفت با سفر برنامه ریزی شده رییس جمهور آمریکا به مانیل و تداوم حضور نظامی واشنگتن در این کشور در مانیل با پلیس درگیر شدند.

به گزارش ایرنا، حدود یک قرن حضور نظامی آمریکا در فیلیپین در سال ۱۹۹۲ میلادی پایان یافت اما دو طرف هفت سال بعد توافقنامه نیروهای میهمان را امضا کردند که اجازه حضور محدود نیروهای آمریکایی در جنوب فیلیپین را به واشنگتن می داد.



ارسال نظر


آخرین خبرها