کد خبر: 30064 | زمان مخابره: 15:50:52 - یکشنبه 31 فروردین 1393 | بدون نظر | |

جشن بزرگ میلاد کوثر ویژه بانوان بسیجی کرمان برگزار شد

 همزمان با سالروز میلاد فرخنده و با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با مشارکت ستاد جشن میلاد کوثر ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیر المومنین شهر کرمان ،جشن بزرگ میلاد کوثر ویژه بانوان بسیجی کرمان برگزار شد.
به گزارش نشانه نیوز،در حاشیه این مراسم حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف استان ضمن ایراد سخنرانی فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به  مقام شامخ زنان جامعه اسلامی ایران تبریک و به نکاتی در خصوص نقش و جایگاه زن در نظام خانه و اجتماع پرداخت.
وی با اشاره به تلاوت آیه ۳۴ سوره نساء گفت: از دیدگاه اسلام و قرآن زن مسلمانی  که دارای ۳ ویژگی عفیف ، متواضع و فروتن و مدافع کیان خانه را دارا باشد میتواند نقش خود را در نظام خانواده و اجتماع برجسته کند.
حجت الاسلام قاسمی زاده مهمترین ارکان نظام خانواده را براساس ۳ رکن زن ،شوهر و فرزند معرفی کرد وبیان داشت:  نقش زن  به عنوان عنصر تشکیل دهنده زمانی میتواند شرایط آرمانی و ایده آل به خود گیرد که دارای تعقل ، تدبیر و احساسات به جا و مناسب باشد.
وی با توجه به این مطلب که متاسفانه امروزه نقش زنان از نظام خانواده به نظام اجتماع کشیده شده است به اجتماعی بودن گروهی از زنان با بی توجهی به خانواده اشاره کرد و افزود: متاسفانه آفت این جریان باعث روند رو به رشد طلاق در جامعه شده که در این میان نقش تعقل زن بسیار ضروریست.
حجت الاسلام قاسمی زاده همچنین ترویج دین گریزی و اشاعه فرهنگ غیر اسلامی به جای رسالت و فرهنگ اصیل اسلامی را به عنوان مواردی که باعث کم رنگ شدن جایگاه زن در اجتماع امروزی شده است معرفی کرد.
وی با اشاره  به برخی از معظلات اجتماعی جامعه امروزی نقش و جایگاه زن موفق رابه عنوان یک عنصر تدبیر و تعقل ضروری دانست و اظهار داشت: آن زنی میتواند یک نظام خانواده منسجم و الگو را شکل دهد که بر اساس ۳ اصل تربیت فرزندان به صورت اساسی و ریشه ای ، جلوگیری از فقر در خانواده با قناعت و حل مشکلات در خانواده را الگوی خود قرار دهد .
حجت الاسلام قاسمی زاده  در پایان سخنان خود در خصوص ویژگیها و فضائل حضرت صدیقه کبری (س) اظهار داشت: خداوند متعال به حضرت فاطمه زهرا(س) مقام عصمت و طهارت را الهام کرد و زنان جامعه اسلامی با الگو گرفتن از ازاین مقام وظیفه خود را در قبال خانواده و اجتماع به نحو احسن انجام دهند.
در پایان این مراسم به پاس زحمات و تلاشهای حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در روند اجرای برنامه های بسیج شهر کرمان با اهداء لوح سپاس تقدیر و تشکر به عمل آمد.



ارسال نظر


آخرین خبرها