کد خبر: 30069 | زمان مخابره: 17:22:14 - یکشنبه 31 فروردین 1393 | بدون نظر | |

هشدار ویروس مرس در عربستان- شمار قربانیان به ۷۶ نفر رسید

 با مرگ دو نفر دیگر در اثر بیماری مهلک مرس در عربستان سعودی، آمار فوتی های ناشی از این بیماری مهلک به ۷۶ نفر رسید. 

به گزارش نشانه نیوز،  فرانس پرس به نقل از یک اطلاعیه وزارت بهداشت عربستان، دو فرد مذکور ۴۴ و ۶۴ سال سن داشتند و عربستان ملیت آنها را اعلام نکرده است.

بر اساس این گزارش ۵ مورد بیماری جدید نیز شناسایی شده اند که سه نفر از آنها پرستار و دو نفر دیگر پزشکانی بودند که از طریق بیمار به این ویروس آلوده شده اند که وزارت بهداشت عربستان آنها را در قرنطینه ای مخفی نگه داری می کند.

بیماری خطرناک مرس ، بیماری ویروسی است و حدود ۱۵ ماه قبل برای اولین بار در کشور عربستان دیده شده و تاکنون در ۹۰ آزمایشگاه در نقاط مختلف جهان وجود ویروس مرس مورد تایید قرار گرفته است.

افرادی که دارای ضعف سیستم ایمنی هستند؛ مثل دیابتی ها، فشارخونی ها، سالمندان، بیماران قلبی و کودکان، هدف این شکارچی نوظهور بوده و گزارشات حاکی از آن است که حدود شصت درصد افرادی که مبتلاء به این ویروس شده اند با مرگ دست و پنجه نرم کرده اند.

اطلاعات کمی در مورد قدرت بیماری زایی و انتقال سندرم ریوی خاورمیانه وجود دارد و تحقیقات هنوز مشخص نکرده اند که سرعت انتقال بیماری مرس از یک فرد به یک فرد دیگر چقدر است.

مطالعات اولیه از نحوه انتقال بیماری مرس حاکی از آن است که این ویروس موجب ایجاد عفونت در افراد می شود و به گیرنده های سطح سلول های بخش پائینی ریه متصل شده و ارتباطی که بین ریه و دستگاه تنفسی و نواحی بینی وجود دارد را از بین می برد.

درصد کشندگی این ویروس در مبتلایان بسیار بالا است. حدود شصت درصد مبتلایان به ویروس مرس فوت کرده اند.

قدرت سیستم ایمنی بالا در افراد زیادی موجب شده است که این بیماران با وجود ابتلا به ویروس «مرس»، علائمی نداشتند یعنی ویروس وارد بدن آنها شده است ولی این بیماری تنها علائم خفیفی داشته و بعد از مدتی بهبود یافته است.

با تحقیقاتی که انجام گرفته به نظر می رسد که بیماری به آرامی و آهستگی گسترش می یابد. به خصوص با توجه به اینکه بیشترین مرگ و میر از کشور عربستان گزارش شده است و با نزدیکی به زمان حج تمتع در شهریور ماه، امکان ایجاد اپیدمی گسترده وجود دارد.

این ویروس باعث مشکلات تنفسی می شود و از خانواده ویروس های سارس می باشد.

ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها