به گزارش نشانه نیوز، مدیرکل بازرسی ومدیریت عملکرد وامور حقوقی استانداری کرمان در بازدید از فرمانداری کرمان با اشاره به وجود سامانه ارتباط مردم با دولت برای اعلام گزارشات و شکایات مردمی عنوان کرد : این سامانه با شماره تلفن ۱۱۱ ، بستر مناسبی را برای ارتباط مردم با مسئولین فراهم کرده است.
باژیان از اجرای طرح شبکه نظارت مردم نهاد در استان خبر داد و افزود: در این طرح از نیروهای مردمی و معتمدین جهت بررسی شکایات و دریافت گزارشات استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد: این افراد که ناظرین افتخاری هستند معضلات و مشکلات موجود را شناسایی و بررسی نموده، به کارگروه رسیدگی به شکایات شهرستان اعلام خواهد نمود ضمن آنکه پیشنهادات خود و راهکارهای مناسب برای حل موضوع را نیز بیان می نماید.
وی با برشمردن اهداف این طرح گفت: از اهداف این طرح ، افزایش مشارکت مردمی و نظارت همگانی، افزایش فرهنگ و روحیه مردمداری در مدیران و کارکنان دولت ، افزایش سرعت در رسیدگی به شکایات و نیز بالارفتن میزان رضایتمندی مردم از طریق افزایش کیفیت پاسخگویی است.
مدیرکل بازرسی استانداری ، شهرستان کرمان را به عنوان پایلوت اجرای این طرح معرفی کرد و اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی در شهرستان کرمان و توسط فرمانداری این شهرستان اجرا می گردد تا معایب احتمالی شناسایی و نتایج حاصله مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت حصول نتایج مطلوب در سراسر استان اجرایی شود.
گفتنی است مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمان و هیئت همراه از کلیه بخشها و حوزه های فرمانداری کرمان بازدید و وضعیت موجود را مطلوب ارزیابی کردند.
فرماندار کرمان نیز در حاشیه بازدید مدیرکل بازرسی استانداری کرمان گفت: انجام بازرسی و نظارت برای هر مجموعه ای یک ضرورت به شمار می رود.
محمدعلی توحیدی ضمن تاکید بر استفاده از نیروهای مردمی در امور نظارتی بیان کرد: یکی از راههای اصلاح معایب سیستمها و دستگاهها وجود ناظر و انجام بازرسیهای مستمر است تا به مشکلات موجود اشراف بیشتری حاصل و راه حل مناسب اتخاذ شود.
وی افزود: با تعداد محدود نیروی انسانی بازرسی ادارات ، انجام نظارت مطلوب با مشکلاتی مواجه می شود و این ضرورت استفاده از نیروی مردمی را نشان می دهد.
مهر