کد خبر: 30217 | زمان مخابره: 16:58:25 - سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 | بدون نظر | |

تداوم بازرسی سر زده از اداره های کرمان/ طرح شبکه نظارت مردم نهاد اجرا می شود

مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد وامور حقوقی استانداری کرمان از ادامه بازدید های سر زده از اداره های کرمان خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوز، مدیرکل بازرسی ومدیریت عملکرد وامور حقوقی استانداری کرمان  در بازدید از فرمانداری کرمان با اشاره به وجود سامانه ارتباط مردم با دولت برای اعلام گزارشات و شکایات مردمی عنوان کرد : این سامانه با شماره تلفن ۱۱۱ ، بستر مناسبی را برای ارتباط مردم با مسئولین فراهم کرده است.

باژیان از اجرای طرح شبکه نظارت مردم نهاد در استان خبر داد و افزود: در این طرح از نیروهای مردمی و معتمدین جهت بررسی شکایات و دریافت گزارشات استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: این افراد که ناظرین افتخاری هستند معضلات و مشکلات موجود را شناسایی و بررسی نموده، به کارگروه رسیدگی به شکایات شهرستان اعلام خواهد نمود ضمن آنکه پیشنهادات خود و راهکارهای مناسب برای حل موضوع را نیز بیان می نماید.

وی با برشمردن اهداف این طرح گفت: از اهداف این طرح ، افزایش مشارکت مردمی و نظارت همگانی، افزایش فرهنگ و روحیه مردمداری در مدیران و کارکنان دولت ، افزایش سرعت در رسیدگی به شکایات و نیز بالارفتن میزان رضایتمندی مردم از طریق افزایش کیفیت پاسخگویی است.

مدیرکل بازرسی استانداری ، شهرستان کرمان را به عنوان پایلوت اجرای این طرح معرفی کرد و اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی در شهرستان کرمان و توسط فرمانداری این شهرستان اجرا می گردد تا معایب احتمالی شناسایی و نتایج حاصله مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت حصول نتایج مطلوب در سراسر استان اجرایی شود.

گفتنی است مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمان و هیئت همراه از کلیه بخشها و حوزه های فرمانداری کرمان بازدید و وضعیت موجود را مطلوب ارزیابی کردند.

فرماندار کرمان نیز در حاشیه بازدید مدیرکل بازرسی استانداری کرمان گفت: انجام بازرسی و نظارت برای هر مجموعه ای یک ضرورت به شمار می رود.

محمدعلی توحیدی ضمن تاکید بر استفاده از نیروهای مردمی در امور نظارتی بیان کرد: یکی از راههای اصلاح معایب سیستمها و دستگاهها وجود ناظر و انجام بازرسیهای مستمر است تا به مشکلات موجود اشراف بیشتری حاصل و راه حل مناسب اتخاذ شود.

وی افزود: با تعداد محدود نیروی انسانی بازرسی ادارات ، انجام نظارت مطلوب با مشکلاتی مواجه می شود و این ضرورت استفاده از نیروی مردمی را نشان می دهد.

مهر



ارسال نظر


آخرین خبرها