کد خبر: 30245 | زمان مخابره: 18:25:59 - چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 | بدون نظر | |

مدیرکل فرودگاه‌های کرمان: باند فرودگاه جیرفت ۲۰ اردیبهشت بهره‌برداری می‌شود

نخعی اعلام کرد: ساخت باند فرودگاه جیرفت با پیشرفت فیزیکی بالایی در حال انجام است به‌طوری‌که تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزار ش نشانه نیوز،محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه مراحل لایه توپکا، کارهای ابنیه سیستم روشنایی و عملیات خاکی پارک پوزیشن فرودگاه جیرفت در حال اتمام است، اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال شاهد بهره‌برداری از باند فرودگاه جیرفت باشیم.
وی در ادامه افزود: به موازات تکمیل باند فرودگاه، سه دکل روشنایی برای اپرون نصب شده و آماده بهره‌برداری است.
نخعی ادامه داد: منابع ذخیره آب و برق در این فرودگاه طبق استانداردهای لازم انجام شده که به محض ابلاغ اعتبارات روشنایی‌ها در فرودگاه تکمیل خواهد شد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به پروژه‌های فرودگاه کرمان اظهار داشت: خوشبختانه تعامل خوبی در سطح استان به‌منظور توسعه فرودگاه‌های استان کرمان وجود دارد به‌طوری‌که طبق توافق‌نامه‌یی که با شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت هواپیمایی ماهان به امضا رسیده، مقرر شد اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال به‌منظور تکمیل ترمینال ۱۷ هزار مترمربعی و احداث ۴۰هزار مترمربع برای پارک پوزیشن و ۱۰۰ میلیارد ریال از منابع درآمدهای داخلی شرکت فرودگاه‌های کشور برای بهسازی عوامل پروازی و اصلاح روشنایی باند اختصاص یابد که کارهای مربوط به نقشه‌برداری از این طرح‌ها در فرودگاه کرمان در حال انجام است.
وی اضافه کرد: جاده‌های اضطراری دسترسی به باند فرودگاه کرمان در حال اتمام است که هزینه‌های آن از طریق منابع شرکت فرودگاه‌های کشور و ارگان‌های استانی بوده است، همچنین افزایش ۷۰ مترمربع به نمازخانه و همچنین سال ترانزیت حجاج و افزایش سرویس‌های بهداشتی پارکینگ مستقبلین حجاج از جمله کارهای دیگر در این فرودگاه بوده است.
***بهره‌برداری فرودگاه جیرفت تا پایان خرداد ماه
در ادامه امینی‌روش سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: پیشرفت فیزیکی بالای فرودگاه جیرفت امکان پیش‌بینی‌ها برای بهره‌برداری از این فرودگاه را تا پایان خرداد ماه می‌دهد.
امینی‌روش با اشاره به اینکه ساخت این فرودگاه با پیشرفت فیزیکی بالایی در حال انجام است، گفت: با توجه به شرایط موجود و فعالیت شبانه‌روزی مشاوران و پیمانکاران در تکمیل زیرساخت‌های فرودگاه جیرفت، پیش‌بینی می‌شود که با تکمیل پروژه‌های موجود نظیر آسفالت باند و ایجاد جایگاه سوخت تا پایان سه ماهه اول سال جاری شاهد بهره‌برداری از این فرودگاه باشیم.
وی ادامه داد: اختصاص منابع به موقع و همچنین جدیت در ساخت و تکمیل فرودگاه توسط مسولان این استان، مراحل ساخت را با رشد بالایی به پیش می‌برد و فعالیت‌های فرودگاهی به‌صورت روزانه توسط مسولان ذی‌ربط رصد می‌شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها