کد خبر: 35090 | زمان مخابره: 19:21:36 - دوشنبه 30 تیر 1393 | بدون نظر | |

نام نویسی دانش آموزان در رشته علوم تجربی به مرز هشدار رسید

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به استقبال گسترده دانش آموزان از رشته علوم تجربی، گفت: حضور و نام نویسی دانش آموزان در این رشته به مرز هشدار رسیده است.

به گزارش نشانه نیوز، ˈمحمد اسلامیˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: توزیع متوازن دانش آموزان دوره متوسطه دوم در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش در مقابل رشته های نظری از جمله اقدامات مهم پروژه مهر است.

وی عنوان کرد: حضور دانش آموزان در پایان برنامه پنجم در رشته های کاردانش و فنی حرفه ای در استان کرمان باید به ۴۶ درصد برسد.

وی گفت: درصد دانش آموزانی که علاقمند به انتخاب رشته تجربی هستند نسبت به سایر رشته ها در استان و کشور بیشتر است.

دبیر پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: باید توزیع دانش آموزان در رشته های مختلف رصد شود در غیر این صورت در چند سال آینده شرایط بدتر می شود.

وی از والدین خواست به منظور انتخاب رشته فرزندان خود با مشاوران و مدیران آموزشگاه ها مشورت کنند.

وی با اشاره به حضور حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز، ۴۷ هزار فرهنگی و شش هزار واحد آموزشی در استان کرمان، تاکید کرد: انجام پروژه مهر یکی از اولویت های آموزش و پرورش است.

اسلامی، افزود: تدبیر، تفکر و دور اندیشی برای یک سال تحصیلی از طریق پروژه مهر در استان کرمان در حال انجام است.

وی از پروژه مهر به عنوان زنگ آماده سازی مدارس، برنامه ریزی و هماهنگی، اعلام آمادگی در تمام سطوح آموزش و پرورش نام برد و گفت: این طرح فقط به تعمیر و تجهیز مدارس محدود نمی شود و تمامی طرح های آموزش و پرورش در سال تحصیلی در قالب این پروژه تدوین می شود.

وی آموزش را فنی ظریف عنوان و تاکید کرد: یادگیری امری ساده نیست و زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد و البته به انگیزه نیاز دارد و تخصص می خواهد که برای تحقق آن باید قبل از آغاز آموزش برنامه ریزی کرد.

دبیر پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، افزود: هدف پروژه مهر دانش آموز محوری است و نیت ما در این طرح این است که به رشدی همه جانبه دست پیدا کنیم که نتیجه آن به بهبود کیفیت در آموزش منجر شود.

وی گفت: مسوولان پروژه مهر به دنبال تسهیل آموزش برای دانش آموزان در سال تحصیلی هستند و این پروژه از بهمن سال گذشته و با ساماندهی نیروی انسانی آغاز شد.

اسلامی، رضایت معلم را در تعلیم و تربیت مهم عنوان کرد و افزود: ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از ساماندهی دانش آموزان به مراتب مهم تر و پیچیده تر است و ما به دنبال کسب رضایت معلمان هستیم.

وی از نام نویسی دانش آموزان در مدارس به عنوان یکی از اقدامات پروژه مهر نام برد و گفت: با نام نویسی دانش آموزان در مدارس نیازهای سال تحصیلی در ابعاد مختلف مشخص می شود.

وی از والدین دانش آموزان خواست تا پایان تیرماه به عنوان آخرین مهلت نسبت به نام نویسی فرزندان خود در مدارس اقدام کنند.

اسلامی، به راه اندازی پنج کمیته در ستاد پروژه مهر اشاره کرد و افزود: کمیته های سازماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت، نظارت و ارزیابی و انتصابات در این پروژه مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان، گفت: با راه اندازی این سامانه نیازی به حضور فیزیکی معلمان در اداره کل آموزش و پرورش نیست و سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان بسیار هوشمند عمل می کند.

**اجرای طرح ۳-۳ از سال تحصیلی آینده

وی همچنین از اجرای طرح ۳ – ۳ در دوره ابتدایی و سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پایه های اول تا سوم و چهارم تا ششم ابتدایی در مدارس جداگانه و با تفکیک به تحصیل مشغول خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، تاثیر فضای فیزیکی را در آموزش مهم و قابل توجه دانست و افزود: فضای فیزیکی مناسب موجب نشاط دانش آموزان و ارتقای یادگیری و آموزش می شود.

وی نام نویسی دانش آموزان را در مدارس یکی از دغدغه های والدین عنوان کرد و گفت: ستاد بازگشایی مدارس در همه مدرسه ها تشکیل می شود و در این ستاد برنامه سالانه مشخص خواهد شد.

وی گفت: استقبال از دانش آموزان در روز اول مهر یکی از اقدامات پروژه مهر و ستاد بازگشایی مدارس است که بر این اساس تزیین مدارس به گونه ای است که دانش آموزان متوجه این مهم شوند که معلمان منتظر آنها هستند.

اسلامی اظهار کرد: بهسازی آزمایشگاه های مدارس نیز در زمینه های تعمیر و تجهیز و امکانات و وسایل در پروژه مهر مد نظر قرار دارد و تجهیز فضاهای ورزشی مدارس نیز از دیگر اقدامات این پروژه است.

وی ادامه داد: بازنگری در ۲۵۰ مدرسه شبانه روزی استان کرمان، حمایت از مدارس غیردولتی، تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی، معرفی ۱۰۰ طرح برگزیده به دبیرخانه کشوری جشنواره خوارزمی، اعلام پذیرفته شده های ذخیره مدارس نمونه دولتی، از دیگر اقدامات پروژه مهر است.

وی همچنین به تغییر کتاب های آموزشی در پایه های چهارم و هشتم اشاره کرد و گفت: به این منظور معلمان بعد از ماه مبارک رمضان آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

اسلامی از احداث و راه اندازی مجتمع آموزشی مدرسه زندگی در بخش هنزاء شهرستان رابر خبر داد و افزود: این مدرسه توسط خیر مدرسه ساز صدر هاشمی توانایی پذیرش دو هزار دانش آموز را به صورت شبانه روزی دارد.

وی با بیان اینکه مجتمع آموزشی مدرسه زندگی در سال جاری با پذیرش ۱۶۰ دانش آموز آغاز به کار خواهد کرد ادامه داد: تمام مخارج دانش آموزان این مدرسه اعم از پوشاک و غذا توسط مدرسه تامین خواهد شد.

وی گفت: دانش آموزان این مدرسه زبان انگلیسی یا فرانسه را نیز فرا خواهند گرفت.

اسلامی اظهار کرد: مجتمع آموزشی مدرسه زندگی نخستین مدرسه غیر دولتی شبانه روی در کشور است.

وی همچنین با اشاره به آماده شدن ۱۰۰ درصد کتاب های درسی دوره پیش دانشگاهی، افزود: ۸۰ درصد کتاب های درسی دوره ابتدایی نیز آماده شده است.

وی از حضور ۱۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان نیز خبر داد.

اسلامی گفت: پنج هزار و ۳۰۰ فرهنگی در سال جاری در استان کرمان متقاضی نقل و انقال بودند و ۶۰۰ میلیون تومان در سال تحصیلی جاری به هوشمندسازی مدارس استان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: پروژه مهر با توجه به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای ۷۶۰ میلیون تومان را به منظور خرید تجهیزات کارگاهی این مدارس اختصاص داده است.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید وسایل تکثیر در مدارس، ۷۰ میلیون تومان خرید آبسردکن و کولر، ۳۷ میلیون تومان ملزومات بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محرم، ۱۵۰ میلیون تومان وسایل ورزشی، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز مدارس استان کرمان خبر داد.

اسلامی دریافت وجه نقد را برای ثبت نام توسط مدارس دولتی خلاف قانون اعلام و تاکید کرد: با متخلفان برخورد می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها