کد خبر: 35126 | زمان مخابره: 15:16:27 - سه شنبه 31 تیر 1393 | بدون نظر | |

مردم کرمان با وجود هوای گرم بازهم روزه میگیرند / روز قدس نمی دانم چه در انتظارم است

 

الکس ماز خبرنگار انگلیسی گفت: مردم شهرهای مختلف کرمان با وجود هوای ۶۰ درجه بازهم روزه میگیرند ، روز قدس نمی دانم چه در انتظارم است.

 

به گزارش  نشانه نیوز، الکس ماز خبرنگار انگلیسی برای پوشش خبری  راهپیمایی روز قدس و روزه گرفتن مردم ایران در هوای گرم و تابستان به کرمان سفر کرده است.

212121

وی یکبار در سال ۲۰۰۵ به همراه دوستان خود به ایران سفر کرده بود و بعد از اتمام سفر های گردشگری اش و بازگشت به انگلستان ، در یکی از نشریات محلی انگلستان مشغول به فعالیت می شود.

الکس خاطرات فراوانی را از سفر اول خود به ایران و خصوصاً شهر کرمان تعریف میکند و از آن سفر به عنوان یکی از بیادماندنی ترین سفرهایش ذکر می کند.

این خبرنگار انگلیسی که برای دومین بار به کرمان آمده در گفتگو با خبرنگار “بوتیا ” در رابطه با دلیل سفر مجددش به کرمان می گوید : در سفر اول شگفتی های زیادی را از مردم ایران دیدم.

وی ادامه داد : شنیدم که ماه رمضان مسلمانان شروع شد و آنها نباید ساعاتی را غذا و نوشیدنی بخوردند و این برایم جالب بود که بدانم مردم کرمان چگونه در تابستان و به خصوص در منطقه ی گندم بریان با دمایی نزدیک به ۶۰ درجه ساعت های فراوانی را بدون غذا سر میکنند ، و برای دیدن همین موضوع به ایران آمدم.

اکلس دلیل دوم سفرش را پوشش مراسم جمعه آخر ماه رمضان ؛ روز قدس عنوان کرد و گفت : من شنیده ام که رهبر بزرگ ایران آقای (امام )خمینی (ره) یک روز در ماه رمضان را برای آزاد فلسطین نام گذاری به روز قدس کرده است و مردم در این روز به خیابان ها می آیند و آرزوی مرگ اسرائیل را با هم فریاد میزنند.

این خبرنگار انگلیسی ادامه داد : در ایران کرمان را انتخاب کردم تا ببینم مردم آن بازهم با اینکه نمی توانند در طول این روز چیزی بخورند و دمای هوا به شدت بالاست ، آیا به خیابانها می آیند یا خیر .

وی افزود : من تصاویر و فیلم های سالهای قبل روز قدس در ایران را دیدم و بر این اساس نمی دانم چه چیز روز قدس در کرمان در انتظارم است ، نمی دانم مردم کرمان چگونه با من برخورد میکنند و سوالاتم را چه جوابی میدهند.

الکس ماز خاطر نشان کرد : البته قدرت و توان مردم کرمان و اعتقاد آنان به دستورات دینیشان که آنان را به نخوردن و نیاشامیدن حکم کرده برایم قابل احترام است و دیدم کرمانی ها چگونه با وجود هوای بسیار گرم و طاقت فرسا روزه میگیرند.

او تنها در پاسخ به سوال خبرنگار بوتیا در رابطه با مذاکرات ایران و ۵+۱ به یک جمله بسنده کرد و گقت : ایرانی ها قدرتمند هستند و به هرانچه که بخواهند می رسند.

بوتیا نیوز



ارسال نظر


آخرین خبرها