کد خبر: 36344 | زمان مخابره: 13:46:55 - دوشنبه 3 شهریور 1393 | بدون نظر | |

۴۰ هزار ایثارگر در استان کرمان زیر پوشش بیمه‌های درمان هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ادامه داد: ۳۹ هزار و ۷۳۰ نفر از ایثارگران استان کرمان زیرپوشش بیمه‌های درمان هستند.

وی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان پرداخت و خاطرنشان کرد: استان کرمان در زمینه دیدار از فرزندان شهدا رتبه نخست و دیدار با والدین شهدا دوم رتبه دوم را دارد.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی اظهار داشت: شهید باهنر شخصیت ملی و بزرگی است که زاده کرمان است و استان‌های دیگر به شهدای ملی خود بیشتر می‌پردازند و ما در استان کرمان قدری در این زمینه قصور داشتیم.

وی بیان داشت: شهید باهنر در ۱۳۱۲ در محله شهر کرمان متولد شد و مادر وی نخستین معلمش بود و در پنج سالگی به مکتبخانه والده آیت‌الله حقیقی رفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان عنوان کرد: شهید باهنر در ۱۱ سالگی به مدرسه معصومیه می‌رود و دروس حوزوی را فرا می‌گیرد و بعد به قم می‌رود.

حسنی‌سعدی افزود: شهید باهنر با کسب اکثریت آرا دبیرکل حزب جمهوری اسلامی شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید «شهید باهنر مغز متفکر انقلاب اسلامی است».

حسنی‌سعدی افزود: خانواده شهید سید احمد حسینی در سیرجان حتی یک ریال از بنیاد شهید و امور ایثارگران نگرفته‌اند و بنیاد شهید زمانی که مشکل پیدا می‌کند از خانواده این شهید کمک می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مادر شهید مهدی شجاعی که فرزندش در اسارت شهید شد، دنبال جنازه بچه‌اش هم نیامد و گفت: بگذارید در سرزمین ائمه اطهار (ع) باشد و حالا حدود ۴۰۰ یتیم را زیرپوشش دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: شهیدی رئیس بنیاد شهید و امروز ایثارگران کشور اعلام کرده تا پایان شهریور ماه معوقات پرداخت می‌شود.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه جامعه ایثارگری ۱۲۱ هزار نفر است، اظهار داشت: دارو و درمان ایثارگران بر عهده ایثارگران گذاشته شده است، اما اعتبار با تاخیر به بنیاد رسید.

وی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان پرداخت و خاطرنشان کرد: استان کرمان در زمینه دیدار از فرزندان شهدا رتبه نخست و دیدار با والدین شهدا دوم رتبه دوم را دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ادامه داد: ۳۹ هزار و ۷۳۰ نفر از ایثارگران استان کرمان زیرپوشش بیمه‌های درمان هستند.

حسنی‌سعدی تعداد ایثارگران برخوردار از پایش سلامت در سال گذشته را ۳ هزار و ۳۵۰ نفر و تعداد ایثارگران و خانواده‌های این عزیزان از تجهیزات پزشکی و توانبخشی را ۶۸۱ مورد ذکر کرد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته یک هزار و ۴۴۰ نفر از ایثارگران در کمیسیون‌های پزشکی شرکت کرده‌اند و ۴۵۰ دوره آموزشی برای گروه‌های پرخطر شامل جانبازان اعصاب و روان و همسران آنها انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: ۱۸ هزار و ۴۷۸ نفر از ایثارگران استان کرمان زیرپوشش بیمه عمر و حوادث و ۲۷ هزار و ۵۸ نفر ایثارگر زیرپوشش بیمه حوادث غیرمترقبه هستند.

حسنی‌سعدی اظهار داشت: ۴۲۰ مورد معرفی ایثارگران برای برخورداری از فرصت‌های شغلی و ۵۶ مورد حمایت از ایثارگران برای برخورداری از طرح‌های خوداشتغالی در استان کرمان صورت گرفته است.

وی تعداد نخبگان شاهد و ایثارگر زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان را ۱۲۲ نفر ذکر کرد و بیان داشت: میانگین ممتازی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر استان کرمان ۵۰٫۵ درصد است.

حسنی‌سعدی اضافه کرد: ۵۲۰ نفر از ایثارگران استان کرمان از تسهیلات وام مسکن برخوردار شده‌اند و ۵۴۰ مورد مناسب‌سازی زیست شخصی ایثارگران انجام شده است.

وی از وجود شش هزار و ۲۳۳ مزار مطهر شهدا در استان کرمان خبر داد و گفت: ۸۲۸ گلزار شهدا در استان کرمان داریم که در سال ۹۲ شاهد ساماندهی ۳۶ گلزار شهدا بودیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های معاونت پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید استان کرمان افزود: ۳۷۰ مورد مشارکت در یادواره‌ها، ۹۰۰ مورد غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا و ۲۸۲ مورد مراسم ملی و مذهبی انجام شده است.

حسنی‌سعدی اظهار داشت: ۱۹۴ هزار درخواست کتبی ایثارگران را طی سال‌های گذشته آنالیز کردیم که ۲۴ درصد مسائل آنها مربوط به مشکلات درمانی بود.

وی تصریح کرد: اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران یکی دیگر از دغدغه‌های جامعه ایثارگری استان کرمان است و یک‌هزار و ۷۸۱ نفر فرزند شهید و ایثارگر با مدرک بالای بالای فوق دیپلم داریم که بیکار هستند.

حسنی‌سعدی بیان کرد: هزینه نگهداری یک جانباز قطع‌نخاع عادی سه برابر زندگی فرد عادی است، اما حق و حقوقی که به جانباز قطع‌نخاع ما داده می‌شود، کمتر از هزینه‌های آنهاست.

وی یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد ایثارگران و خانواده شهدا به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان مراجعه نمی‌کنند و ما سراغ آنها می‌رویم.



ارسال نظر


آخرین خبرها