کد خبر: 36779 | زمان مخابره: 12:51:14 - یکشنبه 9 شهریور 1393 | بدون نظر | |

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص): رونمایی از رادار برد‌بلند کیهانی و سامانه تلاش

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) از رونمایی «رادار بردبلند کیهانی» و سامانه موشکی «تلاش۳» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی درباره آخرین دستاوردهای این قرارگاه گفت :  امسال رادار برد بلند کیهانی را که نمونه متحرک رادار شهاب است رونمایی می‌کنیم.

رادار برد بلند
وی  افزود: از دیگر فعالیت های قرارگاه پدافند هوایی که به نتیجه رسیده است سامانه «تلاش ۲» است که در ۱۰ شهریور ماه سال گذشته رونمایی شد؛ خوشبختانه امروز به «تلاش ۳ » یعنی افزایش برد موشکی به بیش از ۲۰۰ کیلومتر در تلفیق با سامانه S200 رسیده‌ایم و این دو دستاورد را در ۳۱ شهریور ماه امسال در رژه به نمایش می‌گذاریم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در تشریح جزئیات شکار پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز گفت: این پهپاد  از نظر فناوری، پیچیده‌ و رادار گریز بود اما شکار آن  برای ما خیلی سخت نبود و  «هرمس» ظرف کمتر از دو دقیقه و قبل از ورود به منطقه هسته‌ای منهدم شد.

هرمس ساقط شده
اسماعیلی در خصوص چرایی منهدم نکردن پهپاد رژیم صهیونیستی در مرز هم گفت: قصد داشتیم این هواپیما را به سلامت به زمین بنشانیم.
وی گفت: البته انهدام هم پروسه‌ای دارد که باید برای سایر هواپیماهای در حال پرواز که در کنار آن‌ها هستند مشکلی به‌وجود نیاید.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در ارتباط با چشم‌انداز این قرارگاه و تدابیر پدافند هوایی در راستای مقابله با پهبادهای جاسوسی نیز اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا فرمودند «پدافند هوایی در خط مقدم دفاع قرار دارد»؛
وی افزود: اگر پهپاد ساقط می‌شد و این موشک اصلاً به هواپیمای مسافربری هم اصابت نمی‌کرد و فقط مسافران یک هواپیما شلیک را ملاحظه می‌کردند در این‌صورت ما امنیت را برای این مسافران ایجاد نکرده بودیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها