کد خبر: 39212 | زمان مخابره: 16:41:01 - سه شنبه 6 آبان 1393 | بدون نظر | |

۱۵۰۰ بازرس افتخاری در کرمان سازماندهی شدند

مدیرکل بازرسی استانداری کرمان با اشاره به ایده و طرح استاندار مبنی بر مشارکت مردم در بازرسی و نظارت گفت: یکهزار و ۵۰۰ نفر از معتمدین مردم به عنوان بازرس افتخاری در سامانه بازرسی ثبت نام کردند.

به گزارش نشانه نیوز،محمد باژیان  افزود: این افراد در گروه های ۲۰ نفری قرار گرفتند که هر ۲۰ نفر یک سرگروه دارد و برای کل مجموعه نیز یک کارگروه تشکیل شده است.

وی بیان کرد: این بازرسان که همگی افراد معتمد هستند در سراسر استان حضور و هریک در سامانه یک کد محرمانه دارند که اطلاعات را از طریق سامانه ۱۱۱ به کارگروه اطلاع می دهند.

وی گفت: پس از دریافت اطلاعات این موارد در کارگروه ها مطرح و بررسی می شود و اگر لازم باشد موارد با حضور استاندار یا فرمانداران بررسی خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمان افزود: حوزه نظارتی این افراد در تمامی بخش ها از جمله بهداشت و درمان، آموزش، رفاه و خدمات عمومی است و تمام موارد ارسال شده توسط بازرسان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: هدف ما این است که مردم خود وارد عرصه شوند و از خدمات ارایه شده سهم خواهی کنند بطوری که اگر برای گرفتن نان به نانوایی مراجعه کردند در صورت بی کیفیتی نان از گرفتن آن خودداری و مراتب را به بازرسی منتقل کنند.

**۵۰ مورد بازرسی سرزده از دستگاه های اجرایی

باژیان با اشاره به بازرسی های انجام شده از دستگاه های اجرایی و سایر نهادها بیان کرد: هر هفته یک بازدید سر زده داریم که از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ مورد بازرسی انجام شده است.

وی تصریح کرد: این بازرسی ها از ادارات، نانوایی ها، کشتارگاه ها، حوزه بهداشت و درمان و سایر بخش ها بوده است.

وی گفت: در حوزه نانوایی و کشتارگاه ها به دستور استاندار کرمان، ستادی برای رسیدگی به این امور تشکیل شده و مسایل بصورت ویژه در دست بررسی است.

مدیرکل بازرسی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: شب گذشته نیز از اردوگاه افاغنه در کرمان بازدید انجام شد و در این بازدید نسبت به بازدید یک ماه قبل با توجه به تغییر مدیریت آن وضعیت موجود مطلوب تر بود.

وی گفت: در این بازدید بر نحوه اعزام ۴۵۰ نفر از اتباع افاغنه که به کشور خود بازگشت داده می شدند نظارت شد.

باژیان خاطرنشان کرد: در بازرسی از دستگاه های اجرایی که بصورت سرزده انجام می شود موارد جمع بندی و برای بررسی با مدیر آن دستگاه نشستی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در صورت نیاز به آن دستگاه تذکر داده می شود و اگر لازم باشد در ساختار مدیریتی آن نیز تغییر ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر کاری خلاف قانون هم در دستگاهی انجام شده باشد براساس قانون برخورد لازم صورت می گیرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها