کد خبر: 47781 | زمان مخابره: 14:44:57 - چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

طرح تاکسی هوشمند در کرمان اجرایی می شود/افزایش نرخ تاکسی تا اعلام رسمی سازمان مجاز نیست

روابط عمومی سازمان تاکسی رانی کرمان گفت: هر سال با افزایش درصد نرخ تورم دولت، بر نرخ کرایه تاکسی افزوده می شود ولی تا اعلام رسمی از سوی سازمان تاکسی رانی که از طریق جراید به مردم اطلاع رسانی خواهد شد هیچ افزایش نرخی مجاز نیست.

به گزارش نشانه نیوز، رضا نظری در رابطه با وضعیت ساماندهی تاکسیرانی استان کرمان گفت: برای ساماندهی ایستگاه های میادین اصلی شهر که بیشتر در مسیرهای مرکزی شهر سرویس دهی می کنند طرحی مبنی بر ساماندهی ایستگاه های خطی اجرایی شد.

برای زیبا سازی شهر، ایستگاه های دور میادین تخلیه شده است

روابط عمومی سازمان تاکسی رانی کرمان در ادامه بیان کرد: در بحث زیبا سازی میادین اصلی ، ایستگاه های دور میادین تخلیه شده و به خیابان های همجوار منتقل شد که باعث شد از شلوغی میدان هایی مثل آزادی و شهداء کاسته شود و یک جلوه زیباتری را در این مناطق داشته باشیم.

نظری با اشاره به اقدامات دیگر این سازمان در بحث ساماندهی تاکسی رانی کرمان عنوان کرد: در بحث تردد خودروهایی که در ایستگاه های خطی فعال بودند یک نماینده خط بر اساس سیستم رای گیری انتخاب شد که این نماینده با مسئول ساماندهی تاکسی ها در ارتباط است و مشکلات آن ها را به سازمان ارجاع می دهد.

وی افزود: مسئول ساماندهی که نماینده سازمان است طی بررسی های دقیق، به دنبال شناسایی افراد فعال در این خط است که سابقه کاری، سن و اینکه شغل فرد فقط تاکسی رانی باشد، و بحث بیمه راننده تاکسی را پیگیری کرد ه و با این بررسی ها اولویت ما در بحث قرار دادن افراد در ایستگاه های خطیی افرادی بود که شرایط فوق را داشته باشند.

روابط عمومی سازمان تاکسی رانی کرمان با بیان اینکه اقدامات انجام شده باعث ایجاد نظم در خطوط شده است خاطر نشان کرد:  قبل از انجام این اقدامات در برخی مسیرها کمبود تاکسی داشتیم که بعد از ساماندهی کسانی که در کارت های آن ها محل فعالیت شان ذکر نشده بود، مسیر کاری آن ها مشخص شد و عده ای هم که از قبل به صورت کارمند و بازنشست در خطوط فعالیت می کردند، در گرما و سرمای هوا به دلیل کارمند بودن فرد سرویس دهی نداشتیم و با مشکل مواجه می شدیم که با این ساماندهی این مشکل هم برطرف شد.

نظری بررسی دقیق وضعیت تاکسی های خطوط را از مزیت های ساماندهی خطوط بیان کرد و گفت: از طریق ساماندهی خطوط در میادین اصلی شهر، تعداد تاکسی ها و اینکه این تعداد جوابگوی مسافران هستند بررسی شد و نتیجه آن این شد که اگر در جایی که افزایش خودرو وجود داشت، شیفت بندی صورت گرفت که حقی از کسی ضایع نشود و در جایی که کمبود بود خودرو به آن محل اضافه شد .

مردم مشکلات خود را از طریق شماره پیامکی ۱۰۰۰۰۰۰۰۱۳۳۰۰۰  ارجاع دهند

وی اذعان کرد: مردم می توانند معضلات و مشکلات مربوط به حمل و نقل و بار مسافر را از طریق سامانه پیامکی سازمان با شماره ۱۰۰۰۰۰۰۰۱۳۳۰۰۰ و یا  تماس با شماره ۱۳۷ شهرداری کرمان ارجاع دهند و سازمان در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام می کند.

طرح تاکسی هوشمند جایگزین طرح پرداخت الکترونیکی می شود

روابط عمومی سازمان تاکسی رانی کرمان در رابطه با پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی ها اعلام کرد: در سال گذشته جرقه پرداخت الکترونیکی نرخ تاکسی ها زده شد و در تاکسی های فرودگاه این مسئله اجرایی شد که پرداخت مبلغی بیشتر از نرخ کرایه تاکسی برای خدمات الکترونیکی مرکز پشتیبانی این کارت خوان ها از معایب بزرگ این طرح بود که به نحوی باعث افزایش نرخ تاکسی برای مسافر می شد به همین دلیل اجرای این طرح لغو شد.

نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح به صورت تکامل یافته تری در حال بررسی است عنوان کرد:  برای رفع این مشکل بحث تاکسی هوشمند پیگیری شد و پس از رایزنی های بسیار یک شرکت مالی اعلام آمادگی کرد و یک رایزنی سه جانبه بین شرکت،سازمان تاکسی رانی و موسسه مالی صورت گرفت که تا این لحظه درصد خیلی بالایی از روند کار اجرایی شده است و کارهای کارشناسی آن انجام شده است و فقط نحوه چگونگی این طرح در حال بررسی است که با امضای این تفاهم نامه سه جانبه به زودی عملی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح بحث پرداخت مبلغ بیشتر از نرخ کرایه تاکسی کنار می رود چرا که این دستگاهی که قرار است نصب شود یک دستگاه GPS است که به صورت هوشمند هم تاکسی متر است و هم می تواند از همین طریق پول پرداخت شود، هم چنین راننده های تاکسی می تواند از طریق همین دستگاه برای ثبت درخواست ها و مرخصی های خود اقدام کنند و نیازی به حضور در سازمان تاکسی رانی نیست.

روابط عمومی سازمان تاکسی رانی کرمان در ادامه تصریح کرد: برای به حداقل رساندن هزینه این دستگاه برای رانندگان تاکسی سعی کردیم از اسپانسر هایی که بخواهند با مردم در ارتباط باشند استفاده کنیم که فشار سنگینی بر روی دوش راننده تاکسی نباشد و بتواند بهترین خدمات را از ما بگیرد و به مردم ارائه دهد.

افزایش نرخ تاکسی تا اعلام رسمی سازمان مجاز نیست

نظری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر افزایش نرخ تاکسی در سال جاری اظهار کرد: هر سال با افزایش درصد نرخ تورم دولت، بر نرخ کرایه تاکسی افزوده می شود ، که امسال هم با محاسبه ریز هزینه هایی که با درصد تورم اعلام شده از سوی دولت در ارتباط است بررسی می شود و از طریق سایت سازمان این افزایش نرخ اعلام می شود.

وی در پایان بیان کرد:  این افزیش نرخ در پروسه مصوبه شورای شهر است و اینکه کی به دست ما برسد بستگی به شورای شهر دارد ولی به طور کلی این افزایش نرخ وجود دارد ولی تا اعلام  رسمی از سوی سازمان تاکسی رانی که از طریق جراید به مردم اطلاع رسانی خواهد شد هیچ افزایش نرخی مجاز نیست.

انتهای پیام/



ارسال نظر


آخرین خبرها