کد خبر: 50611 | زمان مخابره: 15:13:33 - سه شنبه 10 شهریور 1394 | بدون نظر | |

سهم ۲۵ میلیارد دلاری قاچاق در اقتصاد/ ۵۰ درصد احکام قانون مبارزه با قاچاق بر زمین مانده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: آنگونه که گزارش می شود ۵۰ درصد احکام قانون مبارزه با قاچاق بدون آیین نامه اجرایی روی زمین مانده است.

به گزارش  نشانه نیوز، ، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه تفاوت بین قیمت کالاهای داخلی و خارجی منجر به شکل گیری پدیده قاچاق می شود، اظهار داشت: طی سه سال گذشته اقدامات موثری جهت به روز شدن قانون مبارره با قاچاق انجام شد تا براساس قانون جدید مبارزه با این پدیده را به صورت جدی در کشور سامان دهی کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس افزود: با گذشت حدود ۱۶ ماه از به روزرسانی قانون مبارزه با قاچاق کالا هنوز بسیاری از دستگاه های اجرایی تمایلی به عملیاتی سازی این قانون ندارند.

وی ادامه داد: درواقع آنگونه که گزارش می شود ۵۰ درصد احکام این قانون بدون آیین نامه اجرایی روی زمین مانده است.

وی گفت: به عنوان مثال براساس ماده ۱۳ و ۵ قانون مذکور وزرات صنعت مکلف است آیین نامه کد رهگیری و کد شناسایی کلیه کالاها را تدوین کند تا از این طریق کالای قاچاق را تشخیص دهیم.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: با این وجود هنوز وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به اجرایی کردن این ماده اقدامی را انجام نداده است.

به گفته پورابراهیمی سهم کنونی حجم قاچاق کالا در طول سال ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار است که مجموع فعالیت‌های اقتصادی را دچار اخلال و چالش جدی کرده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها