کد خبر: 55544 | زمان مخابره: 14:50:15 - دوشنبه 19 بهمن 1394 | بدون نظر | |

مرکز عقیم‌سازی و نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب راه‌اندازی شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری از راه‌اندازی مرکز عقیم‌سازی و نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب در کرمان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز ، اسماعیل جهانشاهی با بیان این‌که این مرکز پناهگاهی برای نگه‌داری، معاینه، واکسیناسیون و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب است، گفت: این پناهگاه، شامل دو فضای جدا از هم است که فضای اول برای قرنطینه، معاینه و اعمال پزشکی و فضای دوم برای گذراندن دوران نقاهت و نگه‌داری است.
وی افزود: در این مرکز کلبه‌ی استراحت، دو مکان آب‌خوری و غذاخوری برای سگ‌ها در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اقدامات انجام شده در این‌باره گفت: تهیه و تولید وسایل مورد نیاز برای زنده‌گیری از جمله تله و قفس زنده‌گیری، درخواست سلاح بی‌هوشی و آموزش نیرو برای کار با سلاح بی‌هوشی از جمله‌ی اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی این مرکز است.
جهانشاهی گفت: سگ‌های بلاصاحب در بدو ورود به پناهگاه، مورد آزمایش و غربال‌گری قرار می‌گیرند.
وی با بیان این‌که بعد از واکسینه و پلاک‌کوبی، سگ‌ها دیگر قابلیت انتقال بیماری را ندارند و با عقیم‌سازی، حالت پرخاش‌گری و حمله ‌آن‌ها تاحدود زیادی سلب می‌شود، گفت: سگ‌ها بعد از عقیم‌سازی، دوباره غربال‌گری انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان این‌که طی مراحل قانونی، سگ‌های دارای نژاد و قابل استفاده در نگهبانی و سگ گله، به متقاضیان واگذار می‌شود و سایر سگ‌های واکسینه و عقیم که فاقد هرگونه خطر برای شهروندان هستند، در محیط رهاسازی می‌شوند، بیان کرد: این سگ‌ها ترجیحاً در همان محل سایت لندفیل رها سازی می‌شوند که قابلیت کنترل نیز داشته باشند.
جهانشاهی با تاکید بر این‌که ما همواره در تلاش برای اصلاح روش‌ها هستیم و در حال حاضر هیچ‌گونه معدوم‌سازی انجام نمی‌شود، گفت: در گذشته نیز هیچ انگیزه‌ای برای معدوم‌سازی نداشتیم؛ چراکه این کار نه برای شهرداری منفعت مالی داشته و نه این سگ‌ها به تاسیسات و مراکز شهرداری آسیبی می‌رسانند.
وی با بیان این‌که شاید دشوارترین کار برای یک انسان و به‌ویژه پرسنل شهرداری، گرفتن جان یک موجود زنده باشد، گفت: امیدواریم روزی برسد که هیچ موجود زنده‌ای بی‌دلیل از بین نرود و حتی شاهد مرگ با ترحم حیوانات بیمار هم نباشیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: افرادی هم که با بی‌انصافی و فقط از جنبه‌ی شعاری، به هم‌کاران زحمت‌کش ما توهین کرده و تهمت‌ها روا داشته‌اند، قدری به کِشته‌ی خود بنگرند که به هر بهانه‌ای نباید به هم‌نوعان خودشان تهمت و توهین روا دارند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها