کد خبر: 55669 | زمان مخابره: 15:40:04 - شنبه 24 بهمن 1394 | بدون نظر | |

بی توجهی به بانوان در آسیب های اجتماعی موثر است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: بانوان سرمایه های اجتماعی هستند و بی توجهی به آنها در آسیب های اجتماعی تاثیر می گذارد.

به گزارش  نشانه نیوز،  فاطمه السادات حسینی  در نشست مشورتی فرمانداران، تعدادی از بخشداران و دهیاران استان کرمان پیرامون استقرار واحدهای تولیدی در روستا با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری افزود: تشکیل شورای مرکزی در هر شهرستان برای شناسایی ظرفیت ها و تزریق اعتبار به صندوق های تعاونی زنان روستایی از موارد مورد تاکید در حوزه اشتغال زنان روستایی است.
وی بیان کرد: بازاریابی مورد اعتماد برای عرضه محصولات روستائیان، راه اندازی بازارچه برای عرضه تولیدات روستائیان، رفع موانع تسهیلات بانکی و تسریع در اعطای مجوزها نیز ضروری است.
وی به اجرای طرح اشتغال روستایی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به شرط برداشتن موانع، تزریق اعتبارات و کارگروه های اشتغال با مدیریت فرماندارن در شهرستان ها فعال شود، طرح خوبی است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: زنان روستایی در تمام زمینه های صنایع دستی، خانه داری و کار و تلاش فعال هستند که متمرکز شدن این قشر بر موضوع کار و کارافرینی از اهداف ماست.
وی گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از بانوان، بازدید از نوع فعالیت بانوان روستایی، برگزاری کارگاه های کارآفرینی، تعامل با مراکز کارآفرینی و سازمان های مردم نهاد استان، تقویت روحیه خودباوری و امید میان روستائیان، آموزش و اعتمادسازی فرهنگ کار و تلاش در روستاها از جمله اقدامات انجام شده در استان کرمان است.
حسینی با اشاره به چالش های زنان روستایی افزود: سطح اطلاعات و بهداشت برخی زنان روستایی و عشایر پایین است.
وی گفت: تبعیض های جنیستی و مردسالاری در روستاها بسیار زیاد است و اگر اصلاح نشود آسیب ها افزایش خواهد یافت.
وی افزود: عدم استقلال دارایی زنان، قدرت ریسک پذیری بانوان و عدم شناخت نسبت به بهره گرفتن از تسهیلات بانکی باعث شده است زنان نتوانند موفق عمل کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها