کد خبر: 58964 | زمان مخابره: 18:38:21 - سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

شبکه های اجتماعی، مکانی ناامن برای جوانان و نوجوانان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان جیرفت گفت: شبکه های اجتماعی مکانی ناامن برای جوانان و نوجوانان است.

به گزارش  نشانه نیوز،
” محمدرضا نجارزاده ” در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه زینبیه جیرفت اظهار کرد: بیشترین افرادی که در شبکه های اجتماعی دچار آسیب می شود نوجوانان و جوانان هستند که در این میان دختران آسیب پذیری بیشتری نسبت به دیگران دارند.

وی با اشاره به اینکه افتادن در دام این شبکه‌ها می تواند هزینه‌ها و مشکلات زیادی را برای افراد در پی داشته باشد، افزود: اینجا هوشیاری بیش از پیش کاربران را می طلبد تا در دام چنین شبکه هایی گرفتار نشوند .

نجارزاده ادامه داد: افراد به دلایلی از قبیل میل به نوجویی و هیجان خواهی، میل به محبوبیت و خودشیفتگی، حفظ ارتباط با دیگران در عین تنهایی، برای فرار از محرک‌های تنش آور بیرونی، قابل احترام بودن با استفاده از پوشش هویت دوم، چشم و هم چشمی و … فارغ از اشراف کامل به محیط شبکه‌های اجتماعی به عضویت این شبکه‌ها در می آیند.

این مقام انتظامی همچنین بیان کرد: به نظر می رسد جدایی از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در شرایط کنونی غیر ممکن است، در نتیجه باید راهکارهایی را برای سازگاری با این شبکه ها ارائه که هم بتوان از مزیت های آن استفاده کرد و هم از آسیب ها و تهدیدات آن در امان بود.

وی افزود: طبق گفته سازنده های این نرم افزارها، خود به تمام اطلاعات افراد از جمله آدرس ایمیل، تماس‌های کاربران در اسکایپ و … دسترسی دارد که این امر موجب کم رنگ شدن مفهومی به نام حریم خصوصی در فضای مجازی شده است، بنابراین اگر هر چیزی را که به ذهنتان می‌رسد در شبکه‌های اجتماعی با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید باید بدانید که تنها به شبکه‌های اجتماعی کمک کرده‌اید که شما را راحت‌تر به دام بیاندازند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان جیرفت در پایان گفت: برای حفظ حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی، هر کاربر ابتدا باید خود حریم خصوصی خویش را رعایت کند، چنانچه کاربر برای حریم شخصی و خصوصی خود ارزش قائل نشود نباید توقع داشته باشد کاربران دیگر ارزشی برای حریم خصوصی وی قائل شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها