کد خبر: 62166 | زمان مخابره: 9:21:17 - جمعه 2 مهر 1395 | بدون نظر | |

پیام امام جمعه و استاندار کرمان به مناسبت بازگشایی مدارس

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش  استان کرمان به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی پیامهای جداگانه ای صادر کردند.

به گزارش نشانه نیوز، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان به مناسبت  فرارسیدن ماه مهر و مهربانی  و آغاز سال تحصیلی پیامی صادر کرد.

متن کامل پیام امام جمعه کرمان به شرح زیر می باشد:

باسمه تعالی

مکتب اسلام، دین پیراستن جان و دل های انسان ها از زنگار جهل و گمراهی و هدایت کننده افکار و اندیشه ها به نور توحید می باشد. از این رو رسول مکرم اسلام (ص) هدف از بعثت مبارکش را ” معلمی ”  و ” تعلیم و تعلم ” اعلام فرمودند. اینک که کسب  افتخار آفرین رتبه های جهانی در زمینه ی تولید علم و فناوری در رشته ها و سطوح مختلف توسط جوانان برومند ایران اسلامی، آینده ای روشن و پویا و جامعه ای با ثبات و مقتدر را برای ایران اسلامی نوید می دهد، زمان آن است تا تمامی سیاست گذاران، برنامه ریزان و اندیشمندان فرهنگی به ویژه مسئولان عظیم ترین دستگاه تربیتی کشور یعنی آموزش و پرورش و معلمان فرهیخته در جهت نهادینه نمودن معارف ارزشمند اسلامی، تعمیق و ارتقای معرفت و بصیرت دینی و تعالی معنوی و اخلاقی آینده سازان ایران اسلامی با شتاب بیشتری گام های موثر ی را بردارند، زیرا پرورش نسلی متخلق به اخلاق الهی، جامعه ای آراسته به فضایل انسانی، رشد و اعتلای جامعه، توسعه فرهنگی و اقتصادی و شکوه و اقتدار کشور اسلامی مان را به ارمغان می آورد.

از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی ) فرمودند: ” کار آموزش و پرورش، مهمترین کار در کشور است .”

لذا بایستی تمامی دستگاه ها، رسانه ها و فعالان در عرصه فرهنگ، ضمن آسیب شناسی از اقدامات، برنامه ها و پرهیز از موازی کاری ها و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های انسانی و مالی با ایجاد همدلی و همراهی، مسئولان آموزش و پرورش را یاری رسانند.

اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر تعلیم و تربیت به ویژه شهید حجت الاسلام دکتر محمد جواد باهنر و مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی ایرانمنش، فرارسیدن ماه مهر و مهربانی و تقارن مبارک آن با هفته دفاع مقدس را به تمامی مسئولان آموزش و پرورش استان، خواهران و برادران دلسوز فرهنگی، دانش آموزان عزیز و خانواده های بزرگوار در سراسر استان تبریک و تهنیت عرض نموده و از ایزد منان سلامتی، عزت و سربلندی همگان را مسالت می نمایم.

سید یحیی جعفری

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

به گزارش نشانه نیوز،  استاندار کرمان در پیامی آغاز سال تحصیلی و فرارسیدن ماه مهر و مهربانی را به جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان تبریک گفت.

در متن پیام استاندار کرمان آمده است:

باسمه تعالی

نسیم پاییزی طبیعت، عطر جان فزای بهار تعلیم و تربیت را در فضا پراکنده می نماید و حیاتی تازه همراه با شور و نشاط را در کالبد کودکان و نوجوانان این مرز و بوم می دمد. تقارن مبارک آن با هفته دفاع مقدس، حلاوت آن را دو چندان می نماید، چرا که یاد آور مجاهدت ها، ایثارگری ها و دلاور مردی های شهدای والامقام و ایثارگران به ویژه شاهدان معلم، معلمان شهید و دانش آموزان شهید است .

آموزش و پرورش مهمترین زیر ساخت کشور و زمینه ساز اقتصاد توسعه یافته است و درخشش فرزندان مستعد و علاقه مند دیار کریمان در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، ورزشی و هنری در سطح کشور و جهان نشانگر وجود استعدادهای در خور تحسین دانش آموزان استان است که وظیفه مسئولان و برنامه ریزان را دو چندان می کند. داشتن نظام آموزشی پویا نیازمند همدلی، همراهی و هم اندیشی تمامی صاحبنظران و دستگاه های فرهنگی، اجتماعی، دولتی و مردم نهاد می باشد. لذا ضروری است با مد نظر قراردادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) که فرمودند : ” هر هزینه و بودجه ای که در آموزش و پرورش صرف می شود در واقع سرمایه گذاری است. “در ایجاد بستر مناسب جهت تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش و آشنایی دانش آموزان با نهادینه نمودن ارزش های والای اسلامی،  فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی و فرهنگ اقتصاد مقاومتی با تمام توان و امکانات  بکوشیم.

فرارسیدن ماه مهر و مهربانی و آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ بر جامعه بزرگ فرهنگیان و آینده سازان ایران اسلامی مبارک باد.

علیرضا رزم حسینی

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان



ارسال نظر


آخرین خبرها