کد خبر: 65537 | زمان مخابره: 10:57:01 - شنبه 2 بهمن 1395 | بدون نظر | |

اعطای اولین نشان حلال در استان کرمان در دهه مبارک فجر

برنامه ریزی شده تا در مراسمی در ایام الله دهه مبارکه فجر وبا دعوت از مسئولین بویژه استاندار محترم اولین  نشان حلال به یک واحد کشتارگاهی استان کرمان  اعطاگردد.

به گزارش نشانه نیوز، حضرت حجه الاسلام و المسلمین علی ایمانی تبارمسئول حوزه ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در حال حاظر برای یک واحدکشتارگاه طیور استان کرمان ، کد نظارت اخذ شده که در صورتی که شرائط را از همه جهات داشته باشد اعطاء می گردد.

وی افزود: در اولین اقدام برای استاندارد شدن کار در کشتارگاهها اقدام ، ولی این صرفا برای کشتارگاهها نیست بلکه  هر محصولی که در ان گوشت و مواد پروتئینی به کار رود، ملزم به دریافت نشان حلال خواهند بود.

مسئول امور استانهای نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در اینده نزدیک کلیه استانها از نشان استاندارد حلال بهرمند خواهند شد که بایست اول نظارت شرعی صورت گرفته، و بعد از ان استاندارد اقدام وسپس برای بحث نشان حلال اقدام شود.

ایمانی تبار افزود:  اگر در استان کرمان اقدامی نشود در اینده با مشکل مواجه خواهند شد فرضا اگر خواسته شود مرغ از سیرجان به هرمزگان برده شوددر صورتیکه نشان حلال و کد نظارت شرعی نداشته باشد مشکل ایجاد خواهد شد.

وی گفت : کارشناس اسلامی و نماینده معرفی شده از طرف اداره استاندارد فعلا در سه کشتارگاه  استان کرمان بصورت ویژه حضور خواهند یافت تا انشا الله  نشان استاندارد حلال را به بهترین ها بدهیم.

لازم به ذکر است : حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان درصدد است تا در صورتیکه شرائط لازم برای واحدهای تولیدی اعم از شرائط ذابح، حضورناظرفعال ذبح شرعی ، داشتن استانداردهای لازم و….برای دریافت نشان حلال فراهم نباشد به هیچ یک از واحدهای تولیدی این نشان حلال اعطا نشود.



ارسال نظر


آخرین خبرها