کد خبر: 66279 | زمان مخابره: 21:48:23 - شنبه 23 بهمن 1395 | بدون نظر | |

افتتاح پروژه بازسازی بزرگترین خانه خشتی جهان در نوروز ۹۶

فرماندار رفسنجان گفت:بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان ایام نوروز به بهره‌برداری می‌ر‌سد.

به گزارش نشانه نیوز، حمید ملانوری ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند مرمت و بازسازی بزرگترین خانه خشتی جهان خانه حاج آقاعلی در روستای قاسم‌آباد این شهرستان اظهار داشت: این خانه در حال مرمت و بازسازی است و کار مرمت آن رو به پایان است.

وی بیان داشت: قرار است بزرگترین خانه خشتی جهان به یک مرکز اقامتی و پذیرایی در خدمت صنعت گردشگری شهرستان باشد و در حوزه اشتغال و اقتصاد شهرستان از آن بهره‌گیری شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: مجموعه حاج آقاعلی ۷ هزار متر مربع زیربنا و ۱۴ هزار متر مربع مساحت دارد و این منطقه را می‌تواند به پایگاه گردشگری تبدیل کند.

وی افزود: بر اساس برنامه قبلی پروژه پیشرفت دارد و تا پایان امسال کار مرمت آن پایان خواهد یافت و نوروز ۹۶ آماده ارائه خدمات پذیرایی و اقامتی به مسافران و گردشگران است.

ملانوری خاطرنشان کرد: رستوران و کافی‌شاپ و خدمات فرهنگی عمومی از جمله خدماتی است که در این مجموعه ارائه خواهد شد.

وی در ادامه به احداث باغ موزه پسته در رفسنجان اشاره و بیان کرد: مرمت خانه میزانی در روستای حمیدآباد پس از مرمت خانه حاج آقاعلی آغاز به‌کار خواهد کرد و باغ موزه پسته شهرستان دایر می‌شود.

ملانوری همچنین از خانه باقری که مجموعه‌ای زیبا و تاریخی در شهر رفسنجان است یاد کرد و گفت: این خانه با توجه به اینکه ملک شخصی بوده و تقاضای تفکیک و تغییر کاربری داده شده بود از این کار جلوگیری شد.

وی ادامه داد: قرار شد این بنای تاریخی در ازای حق تفکیک محوطه جنبی در اختیار شهرداری قرار گیرد و با هماهنگی میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شود و به‌عنوان یک مکان فرهنگی استفاده عمومی شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها