کد خبر: 66428 | زمان مخابره: 9:51:37 - سه شنبه 3 اسفند 1395 | بدون نظر | |

صدور حکم اشد مجازات برای گروگانگیران اتباع بیگانه در کرمان

رئیس دادگاه انقلاب شهر کرمان از صدور حکم سه گروگانگیر اتباع بیگانه با عنوان افساد فی الارض که به اشد مجازات محکوم شده اند، خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوز،  احمد قربانی افزود: عده ای از افراد بزهکار که به طور غالب افرادی با سوابق کیفری متعدد هستند طی سال های اخیر اقدام به گروگانگیری اتباع خارجی از جمله اتباع افغانی کرده اند.

وی ادامه داد: این افراد ضمن گروگان بردن اتباع خارجی اقدام به آزار و اذیت آنها کرده و از این طریق خانواده های این افراد را وادار به پرداخت وجوه کلانی کرده و بعد از اخذ وجوه، گروگان ها را آزاد می کردند.
وی اظهار کرد: پس از وصول اخباری مبنی بر فعالیت باند بزهکار گروگانگیر در کرمان، برخورد با این افراد در دستور کار مراجع اطلاعاتی و امنیتی استان کرمان قرار گرفت که ضمن شناسایی این باند اقدامات کنترلی آغاز شد و رفت و آمدهای این افراد، مورد رصد ماموران قرار گرفت.
رئیس دادگاه انقلاب شهر کرمان گفت: با رصدهای پلیسی و اطلاعاتی تمام افراد باند در محل نگهداری گروگان ها شناسایی شد و سیزدهم اسفند ۱۳۹۴ موفق به دستگیری گروگانگیرها و آزادی گروگان ها شدند.
وی بیان کرد: مامورین جان برکف پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در یک عملیات کم نظیر در محل نگهداری گروگان ها موفق به دستگیری اعضای این باند و آزاد کردن چهار گروگان افغان شدند.
قربانی ادامه داد: یکی از مامورین انتظامی در این عملیات توسط یکی از سران باند به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفت و از ناحیه صورت مصدوم شد که بعد از اقدامات پزشکی و اعمال مختلف جراحی بهبودی یافت.
وی با بیان اینکه متهمین به اقداماتی همچون شکنجه و اخاذی از خانواده های گروگان ها و غیره اقرار صریح کرده اند تصریح کرد: اعضا این باند با عنوان افساد فی الارض به صورت علنی با حضور متهمین، وکلای وی و اصحاب رسانه به اعدام محکوم شدند.



ارسال نظر


آخرین خبرها