کد خبر: 67485 | زمان مخابره: 12:56:09 - یکشنبه 20 فروردین 1396 | بدون نظر | |

۴۴ زوج جوان مددجوی شهرستان منوجان به مشهد مقدس اعزام شدند

۴۴ زوج جوان از شهرستان منوجان با همکاری دفتر ثبت ازدواج و کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان به مدت یک هفته عازم مشهد مقدس شدند.

به گزارش نشانه نیوز، فرماندار منوجان روز شنبه در مراسم بدرقه این زوج ها گفت: امروز ششمین دوره طرح ازدواج آسان طی سه سال در این شهرستان برگزار شد.
حسین صادقی اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم این است که زندگی خوب، باثبات و مستحکم بر اساس معیارهای اسلامی پایه‌گذاری و از تجملات و هزینه‌های گزاف پرهیز شود.
وی با بیان اینکه باید جوانان را تشویق به ازدواج آسان کنیم و این فرهنگ درست را در جامعه توسعه دهیم گفت: رسول خدا (ص) فرمودند در اسلام هیچ بنایی ساخته نشده که نزد خداوند محبوب‌تر و ارجمند تر از ازدواج باشد.
فرماندار منوجان با اشاره به اینکه از جمله آثار ازدواج حفظ دین، ایجاد مودت و محبت، فزونی روزی و نیکویی اخلاق است عنوان کرد: یکی از راه‌های ترویج ازدواج جوانان، فرهنگ‌سازی برای کاهش هزینه‌های ازدواج است.
وی ادامه داد: جوانان باید منطق علوی و فاطمی را در زندگی خود حاکم کنند و چه خوب است که انتخاب همسر و ازدواج را براساس الگوی دینی و ازدواج آسان قرار دهیم.
صادقی گفت: ازدواج نباید بر اساس رسم و سنت‌های نادرست باشد بلکه ازدواج‌هایی که با ساده‌زیستی و صمیمیت شکل گیرد، ماندگارتر است لذا مبنا قرار دادن زندگی ساده و بی‌آلایش حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (ص) حرکتی مثبت و کارگشاست که همه باید تلاش کنیم تا این فرهنگ ساده‌زیستی را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.
شهرستان منوجان که در فاصله ۴۳۰ کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد از جنوب و غرب با شهرستان های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.



ارسال نظر


آخرین خبرها