کد خبر: 69865 | زمان مخابره: 10:33:50 - چهارشنبه 25 مرداد 1396 | بدون نظر | |

افزایش ۷درصدی ازدواج و کاهش ۱۷درصدی طلاق در رفسنجان

رفسنجان شهر بدون قلیان ومتکدی/ رفسنجان بیشترین نرخ رسیدگی به پرونده های قضائی در استان را دارد/ موجودی پرونده ها در دادگستری رفسنجان کاهش یافته است.

به گزارش نشانه نیوز، با راه اندازی کارگروه تخصصی ویژه ازدواج وطلاق با محوریت دادگستری وهمکاری سایر نهاد های مرتبط افزایش۷درصدی ازدواج ۷درصد افزایش و طلاق ۱۷درصد در شهرستان  رفسنجان کاهش یافته است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:دادگستری رفسنجان با ۱۰۳درصد بیشترین نرخ رسیدگی به پرونده های قضائی را در سال ۹۵به خود اختصاص داد.

یدالله موحد در جلسه با قضات شهرستان رفسنجان که در محل دادگستری این حوزه قضائی برگزار گردید اظهار داشت: طی چهار ماهه ی ابتدای سال جاری ۱۲هزار و ۶۷۸فقره پرونده وارد دادگستری رفسنجان شده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد یک افزایش ۱۷درصدی می باشیم.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در کشور به هر قاضی ۲هزار و۴۵پرونده ارجاع شده است گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان به هرقاضی در سال ۲هزار و۳۸۳پرونده ارجاع شده است که از متوسط کشوری بالاتر می باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان ساخت: با تلاش های شبانه روزی قضات و کارکنان اداری از ابتدای سال جاری تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته موجودی شعب دادگستری رفسنجان ۲درصد کاهش یافته است

وی افزود: متوسط زمان رسیدگی در دادسرای عمومی وانقلاب رفسنجان ۳۸روز-دادگاه های رفسنجان ۸۹روز و در مجموع متوسط زمان رسیدگی کل شعب حوزه قضائی رفسنجان در ۴ماهه ی نخست سال جاری ۵۴روز می باشد.

موحد بر اهمیت و ضرورت استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا تاکید کرد وافزود:در حاضر تنها ۳۹درصد مراجعان به سیستم قضائی در رفسنجان در سامانه ثنا ثبت نام نموده اند که بایستی تدابیری اندیشیده شود تا کلیه ابلاغ ها به صورت الکترونیک صورت پذیرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:در سال گذشته ۳۳هزار و۴۵۹فقره پرونده وارد دادگستری شهرستان رفسنجان شد و شاهد کاهش ۲۰درصدی موجودی پرونده ها در پایان سال ۹۵بوده ایم.

در ادامه مهدی بخشی معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان کرمان در جمع قضات رفسنجان گفت:اجرای برنامه های عملیاتی برنامه چهارم توسعه قضائی از سال آینده شروع خواهد شد

افزایش ۷درصدی ازدواج و کاهش ۱۷درصدی طلاق در رفسنجان

کاهش ۲۰درصدی سرقت در رفسنجان

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: با راه اندازی کارگروه تخصصی ویژه ازدواج وطلاق با محوریت دادگستری وهمکاری سایر نهاد ها شاهد افزایش۷درصدی ازدواج و کاهش ۱۷درصدی طلاق در شهرستان  رفسنجان هستیم

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور محمدی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:علیرغم رشد آمار طلاق در کشور در رفسنجان با راه اندازی کارگروه تخصصی ویژه ازدواج وطلاق از ۲سال ونیم پیش موفقیت های خوبی حاصل شده است به نحوی که در پایان سال ۹۴ شاهد کاهش ۴۰درصدی طلاق در این شهرستان بوده ایم.

این مقام قضائی با اعلام اینکه رفسنجان بیشترین کاهش سرقت را در سال گذشته در استان به خود اختصاص داده است بیان کرد:شهرستان رفسنجان درپایان سال ۹۵ با کاهش ۲۰درصدی سرقت مواجه بوده است.

رفسنجان شهر بدون قلیان ومتکدی

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رفسنجان گفت:کلیه مراکز عرضه قلیان در شهرستان رفسنجان جمع آوری شده است.

حسین رئیسی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت:با راه اندازی گشت ویژه جمع آوری متکدیان در حال حاضر هیچ متکدی در رفسنجان وجود ندارد



ارسال نظر


آخرین خبرها