کد خبر: 71075 | زمان مخابره: 10:41:01 - سه شنبه 28 شهریور 1396 | بدون نظر | |

برداشت خرما در شهرستان کرمان تا آخر آذرماه ادامه می یابد.

با توجه به شرایط خاص و تنوع آب و هوایی مناطق مختلف شهرستان کرمان منجمله شهداد و گلباف و سطح زیر کشت محصولات باغی این بخشها بخصوص محصول خرما را از فرصتهای کشاورزی این مناطق میتوان نام برد.

به گزارش نشانه نیوز، احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: سطح زیر کشت محصول خرما در این شهرستان ۳۲۶۱ هکتار است که از این میزان ۲۵۹۸ هکتار بارور و ۶۶۳ هکتار آن غیر بارور می باشد.

وی با بیان اینکه ارقامی شامل پرکو،کروت، بزمانی، هفتادگزی، عبدالهی، قصب، مضافتی، پیارم و مجول در این شهرستان وجود دارد، گفت: برداشت این محصول از اواخر مرداد ماه آغاز شده است و انتظار میرود تا پایان آذر ماه ادامه داشته باشد.

وی افزود: متوسط عملکرد در واحد سطح با توجه به ارقام مختلف ۵/۴ تن در هر هکتار تخمین زده شده است که میزان ۱۱۳۴۵ تن عملکرد سالیانه محصول در بخشهای گلباف و شهداد پیش بینی می گردد.

مسعودی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت خرما در بخش شهداد در منطقه اندوهجرد و در بخش گلباف منطقه کشیت می باشد، اذعان داشت: مقداری از این محصول برای مصرف در شهرستان و استان و عمده محصول در سردخانه ها ذخیره و در ماههای بعدی مورد استفاده قرار می گیرد و از مهمترین مشکلات میتوان عدم وجود سردخانه در این مناطق جهت ذخیره سازی در منطقه و همچنین کمبود نیروی انسانی و باغات فرسوده و مسن را نام برد.

رها سازی تعداد ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی رایگان در شهرستانهای شرقی استان

تعداد ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی رایگان در شهرستانهای شرقی استان با هدف ترویج وفرهنگ سازی در زمینه تولید آبزیان رها شد.

به گزار ش نشانه نیوز، آقای رها ابوالقاسمی مدیر شیلات این سازمان گفت:  با توجه به استعداد شهرستان های شرقی استان در تولید ماهیان گرمابی و با عنایت به هماهنگی های بعمل آمده با سازمان شیلات ایران تعداد ۴۰ هزار  قطعه بچه ماهی گرمابی به استان تخصیص و در ۱۶ باب استخر پرورش ماهی در شهرستان های بم، ریگان نرماشیر و فهرج رها سازی گردید که پیش بینی می شود حدود ۶۰ تن به تولیدات آبزی پروری این شهرستان ها افزوده گردد.

وی افزود:  در جلسه ستاد توسعه شیلات شهرستان های شرقی استان که با حضور نماینده محترم بم در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران محترم و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های شرقی استان تشکیل گردید رها سازی بچه ماهیان یاد شده یکی از مصوبات این جلسه بود.



ارسال نظر


آخرین خبرها