کد خبر: 72081 | زمان مخابره: 22:35:49 - چهارشنبه 24 آبان 1396 | بدون نظر | |

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان: ۱۵ هزار ملک استیجاری در تملک واقفان قرار دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت : در حال حاضر ۱۵ هزار ملک استیجاری در تملک واقفان قرار دارد که هنوز در این رابطه اقدامی نشده است.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان صبح امروز به مناسبت هفته وقف در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل پرداخت و گفت: اداره اوقاف بیش از ۴۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف اقتصادی،  خدماتی سرمایه گذاری نموده است از جمله آن می توان به باغ فتح آباد، امارت متولی باشی، خانه حاج آقا علی در رفسنجان، و تالار احسان اشاره کرد.

وی ادامه داد: امسال به عنوان دوازدهمین سالی است که اوقاف کرمان همیشه از رهنمودهای حضرتعالی استفاده نموده و در کار خود  توفیق خوبی نیز پیدا کرده است.

وی افزود: با حمایت های حضرتعالی و کمک روحانیت استان، استاندار و نمایندگان مجلس این مجموعه توانسته اوقاف را در راستای منویات مقام معظم رهبری به یک دستگاه نمونه در کشور تیدیل نماید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: امروز اداره اوقاف از لحاظ  زیرساخت های اجرایی  از لحاظ خودرو و سایر تجهیزات در اوقاف نهادینه شده و توانسته به یک نقطه مطلوب برسد.

قاسمی زاده با اشاره اینکه  آنچه در اوقاف انجام می شود براساس سیاست الکترونیک است، عنوان کرد: تمام اطلاعات موقوفات استان ، رقبات،  امامزادگان و بقاع امروز اطلاعاتشان در سامانه اوقاف ثبت شده است.

وی بیان داشت: کار سختی که در این سالها انجام شد استخراج و ثبت نیات واقفین در سامانه بوده است.

قاسمی زاده تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر در سال در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت می نمایند که امسال به عنوان ششمین سال این کار انجام شد.

وی همچنین به برگزاری نماز جماعات یومیه و مراسمات مذهبی و ملی در بقاع شاخص کرمان نیز اشاره نمود.

قاسمی زاده گفت: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری به آن تاکید وافر دارند اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است که این امر خیر توسط اداره اوقاف کرمان همه ساله  انجام می شود.

وی افزود: سالیانه ۱۰ هزار مبلغ از سوی استان کرمان با تامین هزینه از طرف خود اداره اوقاف اعزام می شوند.

قاسمی زاده ادامه داد: اداره اوقاف بیش از ۴۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، خدماتی سرمایه گذاری نموده است از جمله آن می توان به باغ فتح آباد، امارت متولی باشی، خانه حاج آقا علی در رفسنجان، و تالار احسان اشاره کرد.

وی با اشاره به بهترشدن  ارتباط  اوقاف با مستاجرین ، عنوان کرد:   در حال حاضر ۱۵ هزار ملک استیجاری در تملک واقفان قرار دارد که هنوز در این رابطه اقدامی نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تاکید کرد: بیشترین بدهکاران به اوقاف سازمان ها، نهادها  و دستگاه های دولتی هستند که اگر بدهی های خود را به موقع پرداخت نمایند می توان کارهای زیادی برای توسعه شهر انجام داد.

قاسمی زاده  تصریح کرد: حدود ۲ هزار خانوار به عنوان چرخه اقتصادی از محل درآمدهای اوقاف و نیات واقفین و بقاع متبرکه امرار معاش می نمایند.

وی گفت: در سال ۹۶، ۱۱ طرح اقتصادی به دولت پیشنهاد شده که تا اینجا ۶ طرح آن عملیاتی و اجرایی شده است و آن احیاء موقوفات بوده که بتواند در چرخه اقتصادی مثمر ثمر بوده و مردم نیز از آن استفاده نمایند.

قاسمی زاده با تاکید بر اینکه از درآمد های موقوفات در پروژه ها هیچ سرمایه گذاری صورت نگرفته  است،  اذعان داشت: همه پول هایی که برای پروژه های عظیم سرمایه گذاری می شود از پذیره هایی بوده که قانون تعیین کرده است .

وی خاطرنشان کرد: تاکنون  بیش از ۶ هزار سند مالکیت گرفته شده و ۲۳ هزار رقبه دارای سند اجاره می باشد.

قاسمی زاده همچنین اذعان داشت: اداره اوقاف کرمان از لحاظ مفاساحساب در کشور رکوردار است.



ارسال نظر


آخرین خبرها