کد خبر: 73307 | زمان مخابره: 7:40:38 - چهارشنبه 27 دی 1396 | بدون نظر | |

حفظ آبرو و حرمت افراد مورد  تاکید  اسلام و قانون  است

رییس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کرمان گفت: یکی از مسائلی که اسلام بر آن تاکید دارد بحث آبرو و عرض افراد است و از دیدگاه اسلام آبرو مسلمان مانند جان او اهمیت دارد و فردی که متعرض به آبروی فردی شود مانند کسی است که جانش را گرفته است.

به گزارش نشانه نیوز، حسین روحانی در جلسه دادگاه مطبوعات استان کرمان بیان کرد: طبق ماده ۶۹۷  قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جرائد یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را‌صریحاً نسبت دهد یا آن‌ها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که‌ موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا (۷۴) ضربه شلاق و یا یکی از آن‌ها حسب مورد محکوم خواهد شد.

وی اظهار داشت: این قوانین ارزش افراد جامعه را از نظر شرع مقدس بیان می‌دارد و اینکه اسلام کامل ترین دین الهی است و دین اسلام در خصوص پیشرفته ترین مسائل روز، ۱۴۰۰ سال قبل اظهارنظر کرده است.

روحانی با تاکید بر اینکه قاضی و هیات منصفه دادگاه مطبوعات بر مبانی  اصول فقهی و حقوقی اظهارنظر می‌کنند، افزود: هیات منصفه در دادگاه مطبوعات نقش مشاوره‌ای دارند و براساس وضعیت اجتماعی و شغلی نظر خودشان را بیان می کنند و دادگاه از نظریه مشورتی آنها استفاده می کند.

شایان ذکر است در جلسه امروز دادگاه کیفری یک استان کرمان پرونده‌ی روزنامه پیام ما بررسی شد، باتوجه به اعلام رضایت شاکی مختومه گردید.



ارسال نظر


آخرین خبرها