کد خبر: 73894 | زمان مخابره: 10:50:31 - چهارشنبه 25 بهمن 1396 | بدون نظر | |

۳۰ اثر تاریخی کرمان به چرخه گردشگری بازگشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: امسال بیش از ۳۰ اثر تاریخی از محل اعتبارات استانی و با کمک بخش خصوصی مرمت و بازسازی شده است و به چرخه گردشگری بازگشته‌اند.

به گزارش نشانه نیوز، محمود وفایی در جلسه ستاد تسهیل سفر نوروزی استان کرمان با گلایمندی از تاخیر بعضی از اعضای ستاد سفر نوروزی برای حضور در جلسه اظهار داشت: امیدواریم اعضای ستاد اهتمام بیشتری برای این جلسه داشته باشند و سر موقع در جلسات حاضر شوند.

وی با بیان اینکه این جلسه در جهت برنامه‌ریزی برای میزبانی از مهمانان نوروزی تشکیل می‌شود افزود: در طول امسال در معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان و مطرح کردن آن برای گرشگران، برنامه‌های خوبی اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: برگزاری چندین جشنواره، برگزاری اولتراماراتن و سایر کارهای تبلیغاتی باعث شد که استان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساختی نیز اقامتگاه‌های هتلینگ و بومگردی در استان افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: رویکرد استاندار و همه اعضای ستاد به سمت توسعه گردشگری استان است.

وفایی خاطر نشان کرد: امسال بیش از ۳۰ اثر تاریخی از محل اعتبارات استانی و با کمک بخش خصوصی مرمت و بازسازی شده است و به چرخه گردشگری بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه اوضاع ارگ تاریخی بم و روستای تاریخی میمند بسیار بهتر از گذشته است گفت: باغ فتح آباد و خانه حاج آقاعلی آماده بازدید گردشگران است که جای قدردانی از استاندار و اوقاف دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: مجوز تغییر کاربری هم برای خانه حاج آقاعلی صادر شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم حوادث طبیعی اتفاق افتاده در سال جاری در استان کرمان تاثیری در ورود گردشگران به کرمان نگذارد عنوان کرد: تا پایان آذرماه امسال حدود ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد گردشگر داشتیم.

وفایی با اشاره به اینکه زیباسازی شهرها به‌ویژه شهر کرمان در ایام نوروز در جذب گردشگر بسیار اثر دارد و امیدواریم شهرداری‌ها در این زمینه وارد شوند بیان کرد: ایجاد خاطره خوش برای مسافران نوروزی از سفر به کرمان از اهداف ما در این ستاد است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته با ارزیابی انجام شده بیشترین رضایت‌مندی مربوط به مسافران استان کرمان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه سایت قلعه دختر و قلعه اردشیر بزرگترین سایت تاریخی کشور بعد از تخت جمشید است گفت: پلکان‌هایی برای بازدید گردشگران در این مکان ایجاد کردیم و عملیات کاوش در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پروژه قلعه دختر و قلعه اردشیر بسیار سنگین است و اگر بخواهیم به یک اقدام اساسی برای مرمت برسیم چندین سال با اعتبار ده‌ها میلیاردی نیاز است.

وفایی افزود: امسال هم مانند سال گذشته قسمتی از قلعه دختر برای بازدید گردشگران آزاد می‌شود.

ورودی باغ شاهزاده در شان اثر تاریخی با این قدمت و عظمت نیست

به گزارش تسنیم، در این جلسه سیدمصطفی آیت‌اللی‌موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه باید اقدامات سال گذشته ارزیابی و بررسی شود و در جهت رفع مشکلات اقدام شود اظهار داشت: فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها هم باید ستاد شهرستانی مسافران نوروزی خود را تشکیل دهند.

وی بیان کرد: اگر چه زلزله در استان کرمان به‌وقوع پیوسته اما همین زلزله باعث شده که جذب گردشگر کند و عده زیادی برای تماشای وضعیت زلزله به استان کرمان سفر می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه ورودی باغ شاهزاده نیازمند ساماندهی است تصریح کرد: این ورودی در شان اثر تاریخی با این قدمت و عظمت نیست.

وی با اشاره به اینکه یادگاری‌های مختلفی بر روی ورودی باغ تاریخی شاهزاده نوشته شده است بیان کرد: پارکینگ باغ شاهزاده باید ساماندهی شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها