کد خبر: 30057 | زمان مخابره: 15:21:04 - یکشنبه 31 فروردین 1393 | بدون نظر | |

اتاق اصناف در کرمان تشکیل می شود

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان از تشکیل اولین اتاق اصناف در کرمان خبر داد.

 به گزارش نشانه نیوز،محمد سلطان زاده  در جلسه کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی کرمان گفت: به منظور تقویت مبانی نظام صنفی ، ساماندهی اصناف و مشارکت در سیاست گذاری، تصمیم گیری و مدیریت مسائل صنفی، اتاق اصناف در کرمان و سایر شهرستانهای استان به زودی تشکیل می شود.

وی اعلام داشت: طرح تشکیل اتاق اصناف بر اساس ماده ۳۶ قانون جدید نظام صنفی کشور تدوین و ابلاغ شده است بر اساس این طرح کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی بایستی مجامع امور صنفی توزیعی و تولیدی را ادغام و اتاق اصناف را تشکیل دهد و این امر باعث می شود که فعالان صنفی توزیعی و تولیدی بیشتر با یکدیگر مراوده داشته باشند و تعامل آنها در نهایت به نفع اصناف و استان است.

سلطانی زاده اظهار داشت: اتاق اصناف ساماندهی سیستم توزیع ، تثبیت قیمت ها و تنظیم بازار و حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه حال مردم را به همراه دارد.

وی گفت: مجامع امور صنفی استان و فعالان اصناف و بازاریان از تأسیس اتاق اصناف استقبال کردند چرا که تشکیل اتاق اصناف گامی بلند در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است و می تواند در واگذاری فعالیتهای اجرایی دولت حضوری پر رنگ داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت اعلام داشت: که اولین انتخابات اتاق کرمان و سایر شهرستانهای استان در ۳۱ اردیبهشت ماه سالجاری برگزار می شود، فراخوان ثبت نام از طریق رسانه ها و جراید به اطلاع اصناف می رسد و روسای اتحادیه های صنفی می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

سلطانی زاده گفت: انتخابات اتاق اصناف به صورت سالم و شفاف و بدون حاشیه برگزار می شود.

مهر



ارسال نظر


آخرین خبرها