کد خبر: 38207 | زمان مخابره: 15:41:35 - شنبه 5 مهر 1393 | بدون نظر | |

جانباز ۷۰ درصد باستانی‌کار: قطع پاهایم را به عنوان فصل جدیدی از زندگی حساب کردم

جانباز ۷۰درصد باستانی‌کار که دو پای خود را از دست داده؛ با تکیه بر ایمان و اراده، امروز از ورزشکاران موفق ورزش‌های زورخانه‌ای است.

به گزارش نشانه نیوز؛ هفته دفاع مقدس، بهانه‌ای شد تا به سراغ یکی از یادگاران آن دوران برویم که برای جوانان امروز الگوی موفقی از پیشرفت در شرایط سخت، تلقی می‌شود.

عبدالرضا دامغانی جانباز ۷۰ درصد؛ فرزند خطه کرمان و دارنده مقام در مسابقات قهرمانی جانبازان کشور، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: سال ۶۴ در سن ۱۹ سالگی در حالی که عضو جهاد سازندگی بودم؛ داوطلبانه به نیروهای جهاد رزمی و گردان خیبر لشکر ثارالله پیوستم.

وی که به عنوان مسئول کمیته ورزشی ایثارگران هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کرمان فعالیت می کند، افزود: من با هدف دفاع از اسلام، میهن و لبیک به ندای رهبرم درکنار هزاران جوان پرشور و شوق و شیدای امام(ره) به جبهه رفتم.

دامغانی ابراز کرد: در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ حضور داشتم و در کربلای ۵ از ناحیه هر دو پا مورد اصابت ترکش قرار گرفتم که پای راستم در همانجا قطع و پس از اعزام به اصفهان و ۱۸ روز اقامت در بیمارستان، پای چپم که قابل پیوند زدن نبود در اصفهان قطع شد.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که از داشتن دو پا محروم شدم؛ احساس کردم فصل جدیدی در زندگی‌ام باز شده است و به شرایط جدیدم به عنوان یک مشکل نگاه نکردم.

دامغانی اظهار داشت: حرکت کردن با پاهایی که با گچ برایم ساخته بودند بسیار مشکل بود و گاهی به زمین می‌افتادم و اطرافیان ناراحت می‌شدند و گریه می‌کردند، اما من می‌گفتم افتادن من بعید نیست، اگر شما با پاهای سالم بیفتید، ناراحتی دارد.

این یادگار دوران دفاع مقدس، افزود: تا آماده شدن پاهای مصنوعی، شش ماه با تکیه بر چوب و عصا راه می‌رفتم ولی به خاطر غروری که داشتم، می‌خواستم بدون تکیه بر چوب و عصا راه بروم.

مسئول کمیته ورزشی ایثارگران هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، گفت: تصمیم گرفته بودم که به خاطر این مشکل منزوی نشوم و زندگی‌ام به هدر نرود، لذا با همه سختی‌ها کنار آمده و دوباره کار در جهاد را ادامه دادم و همزمان در رشته علوم اقتصادی تحصیل کردم و لیسانس گرفته و در بخش آموزش جهاد مشغول به کار شدم.

دامغانی افزود: سال ۶۸ ازدواج و در برنامه‌های ورزشی بنیاد شهید هم مرتب شرکت ‌کردم، کم کم به ورزش زورخانه‌ای به خاطر پیوندی که با نام خدا در شروع، ذکر مولا علی(ع) در حین ورزش و دعا برای سلامتی آقا امام زمان(عج) در پایان و نشاطی که دارد، علاقمند شدم.

وی اظهار داشت: ضرب و نوای گرم مرشد، مردانی که در گود هستند و جوانمردانی که زندگی خود را وقف ورزش می‌کنند، مرا جذب کرد.

دامغانی گفت: مسئول مددکاری بنیاد شهید؛ پای مرا به زورخانه باز کرد و کم کم علاقمند و نمک‌گیر این ورزش شدم به طوری که الان دو سال است وارد گود شده‌ و در مسابقات کشوری نیز شرکت کرده‌ام.

این جانباز ورزشکار به کسب موفقیت‌های ورزشی خود اشاره و ابراز کرد: در سال ۹۰ در مسابقات انتخابی تیم ملی پارازورخانه کشور مقام سوم و سال ۹۱ در مسابقات قهرمان کشوری پارازورخانه در رشته کباده مقام اول را کسب کردم.

دامغانی با تشکر از حمایت‌های جلال رشیدزاده دبیر هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای برای راه‌اندازی سانس ویژه جانبازان در زورخانه ذوالفقار در مجموعه ورزشی تفریحی مجتمع امام خمینی(ره)، گفت: در این زورخانه ۳ جانباز ۷۰ درصد، ۷ جانباز زیر ۷۰ درصد، ۳ فرزند شهید و ۴ فرزند جانباز ورزش می‌کنند.

هجرت



ارسال نظر


آخرین خبرها