کد خبر: 38233 | زمان مخابره: 14:50:55 - یکشنبه 6 مهر 1393 | بدون نظر | |

مدیرکل کمیته امداد /برپایی ۲۴۴۰ پایگاه جشن عاطفه‌ها در کرمان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: ۲ هزار و ۴۴۰ پایگاه‌ جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها در سطح استان کرمان برپا می‌شود.

خبرگزاری فارس: برپایی 2440 پایگاه جشن عاطفه‌ها در کرمان

به گزارش نشانه نیوز، وحید میرزایی در جمع خبرنگاران گفت: جشن ملی عاطفه‌ها امسال با شعار «مهر در انتظار مهر» از  ۱۶تا ۱۸ مهر ماه همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار می‌شود.

وی گفت: جشن عاطفه‌ها روز چهارشنبه ۱۶ مهر ماه در تمام مدارس سطح استان کرمان برگزار و در یک‌هزار و ۶۳۰ پایگاه در مدارس راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: پایگاه‌های مستقر در سطح شهر، میدان‌های اصلی، پایگاه‌های بسیج، میعادگاه‌های نماز جمعه و مسیرهای راهپیمایی در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر ماه کمک‌های همشهریان را به جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کرمان تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های جشن عاطفه را در سطح استان کرمان ۲ هزار و ۴۴۰ مورد عنوان کرد و افزود: ۵۱۲ پایگاه در سطح شهرها، یک‌هزار و ۶۳۰ پایگاه در مدارس و ۲۹۸ پایگاه در مساجد و با مشارکت بسیج راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: ۳۳۳ پایگاه جشن عاطفه‌ها در شهر کرمان مستقر است و آیین نمادین این جشن ملی روز چهارشنبه ۱۶ مهر ماه در مدرسه شایستگان واقع در خیابان ۲۰ متری دانشجو برگزار می‌شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم خیر و نوعدوست استان کرمان ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در جشن عاطفه‌ها کمک کردند که یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال آن در سطح مدارس جمع‌آوری شد.

وی اظهار کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در سطح مدارس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کرمان افزود: ۳۰ هزار دانش‌آموز نیازمند در سطح استان کرمان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

میرزایی با اشاره به توزیع ۳۰۰ هزار پاکت جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح مدارس استان کرمان با هماهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: ۳۶ مرکز نیکوکاری مستقر در مساجد نیز آمادگی جمع‌آوری کمک‌های خیران و توزیع میان نیازمندان همان محله را دارند.

وی با اشاره به ایام ذی‌الحجه و عید سعید قربان گفت: کمیته امداد امام خمینی آمادگی دارد تا وجوهات نقدی و یا قربانی‌ها را در هر محله جمع‌آوری کرده و به دست نیازمندان آن منطقه برساند.

میرزایی ادامه داد: تمام شعب کمیته امداد امام خمینی در روز عید سعید قربان فعال هستند و با توجه به شناختی که از نیازمندان واقعی جامعه در هر منطقه دارند، می‌توانند قربانی‌ و نذورات شهروندان را به دست آن‌ها برسانند.

وی تصریح کرد: همچنین شهروندان می‌توانند نذورات خود را برای دانش‌آموزان نیازمند مستقر در ۶ مجتمع شبانه‌روزی آموزشی کمیته امداد امام خمینی در سطح استان کرمان اهدا کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان با اشاره به افزایش قابل توجه کمک‌های مردمی در طرح‌های مشارکتی کمک‌های مردمی گفت: در سال ۹۱ مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌های کرمان چهار میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بود.

وی با اشاره به کمک ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریالی جشن‌های عاطفه‌های سال گذشته در استان کرمان خاطرنشان کرد: مردم به کمیته امداد امام خمینی اعتماد دارند و امسال تعداد پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها را به ۲ برابر افزایش دادیم.

میرزایی تصریح کرد: مجموع درآمد حاصل از طرح‌های مشارکتی کمیته امداد امام خمینی در پایان سال ۹۱ مبلغ ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که این عدد در سال گذشته به ۴۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها