کد خبر: 47298 | زمان مخابره: 17:25:56 - یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

تمایل دانش‌آموزان به موادمخدر در حال افزایش است

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان گفت: تمایل دانش‌آموزان به مصرف موادمخدر به علت ارتباط با همسالان و دیگر موضوعات رو به افزایش است.

خبرگزاری فارس: تمایل دانش‌آموزان به موادمخدر در حال افزایش است

به گزارش  نشانه نیوز، سردار حسین چناریان پیش از ظهر امروز در آیین سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای در محل تالار برق منطقه‌ای اظهار داشت: کار مشترکی بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان کرمان در راستای آگاه‌سازی درباره آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پلیس در عرصه امنیت اجتماعی خدمتگزار جامعه است، بیان داشت: فضای مجازی صرفا فضای آسیب نیست.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان ادامه داد: تاکنون در فضای حقیقی زندگی می‌کردیم، اما امروز فضای جدیدی با عنوان فضای مجاری وارد زندگی انسان‌ها شده است.

چناریان افزود: اگر بخواهیم قضای مجازی را انکار و یا تحقیر کنیم، بزرگترین اشتباه را مرتکب شده‌ایم، اما فضای مجازی در کنار همه محاسن بی‌شماری که دارد، دارای آسیب‌هایی هم هست و فردی که محاسن و آسیب‌های این فضا را بشناسد، می‌تواند به پیشرفت کمک کند.

وی با اشاره به سرعت و قدرت فراگیری، اثرات و جذابیت فضای مجازی ابراز داشت: امروز باید به عنوان پدر، مادر و معلم بدانیم این فضا دارای آسیب‌هایی است و اگر این آسیب را دلسوزانه شناسایی و به دانش‌آموزان معرفی کنیم، می‌توانیم موثر باشیم.

چناریان تصریح کرد: در فضای مجازی آسیب‌هایی به دین و ارزش‌های ما می‌زنند و فضای مجازی به علت قدرت سرگرم‌کنندگی فوق‌العاده که دارد، موجب بروز آسیب‌هایی مانند کمرنگ کردن ارتباطات مراقبتی و نظارتی شده است.

وی یادآور شد: در فضای مجازی به علت شرایط پنهانی که این فضا از دید انظار عمومی در جامعه و خانواده دارد، اغفال افراد با آگاهی پایین و دختران و پسران صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: ۴ هزار کارگاه و کلاس آموزشی در ارتباط با آسیب‌های موادمخدر و فضای مجازی با همکاری آموزش و پرورش برگزار کردیم.

چناریان تصریح کرد: بر اساس تحقیق صورت گرفته در کشور، ۵٫۱ درصد دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند یکی از اعضای خانواده آنها اعتیاد به موادمخدر دارد.

وی افزود: ۱۴٫۳ دهم دانش‌آموزان سیگار و ۲۷ درصد هم قلیان مصرف می‌کنند، در حالی که قلیان و سیگار پنجره اصلی ورود به موادمخدر است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: ۹٫۲ درصد دانش‌آموزان اعلام کردند یک بار مشروبات الکلی استفاده کرده‌اند و ۷٫۳ هم بیش از یک مرتبه مشروب خورده‌اند.

چناریان عنوان کرد: ۵٫۶ دهم دانش‌آموزان یک مرتبه و یا بیشتر انواع موادمخدر استفاده کرده‌اند و تمایل و شیوه مصرف موادمخدر توسط دانش‌آموزان به علت ارتباط با همسالان و دیگر موضوعات رو به افزایش است.

وی ابراز داشت: شش درصد دانش‌آموزان برای یک مرتبه از قرص اکستازی استفاده کرده‌اند که این موضوع نگران‌کننده است.

 فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بر اساس دستور استاندار کرمان دانش‌آموزان، زنان و کارگران در حوزه فرهنگی و پیشگیری از موادمخدر یکی از اولویت‌های اصلی هستند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها