کد خبر: 47809 | زمان مخابره: 11:15:08 - پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

خط تولید ذغال حرارتی در زرند بهره برداری شد

خط تولید ذغال حرارتی از باطله های ذغال سنگ در شهرستان زرند به بهره برداری رسید.

به گزارش  نشانه نیوز،  مدیرعامل شرکت معادن ذغال سنگ کرمان  در آیین افتتاح این طرح گفت: دپو شدن باطله های ذغال سنگ در مدت زمان ۲۰ سال علاوه بر بوجود آوردن مشکلات زیست محیطی فضای بسیاری را اشغال کرده بود.

علی معصومی افزود: در راستای افزایش بهره وری کارخانه ذغالشویی زرند اخیرا طرح تولید ذغال حرارتی از باطله های ذغال سنگ در این کارخانه بررسی شد.

وی بیان کرد: تحقیقات جامعی از دپوهای باطله اعم از نمونه برداری، آنالیزهای دانه بندی و قابلیت شست و شو پذیری ذغال انجام شده و نتایج مورد تحلیل متخصصان قرار گرفته است که در نهایت منجر به این تصمیم شد فرآوری مجدد باطله برای تولید ذغال حرارتی در خط تولید کارخانه ذغالشویی زرند دارای صرفه اقتصادی است.

وی گفت: در فاز اول یک میلیون تن ذغال باطله به مدت چهار سال قابل فرآوری است و سالانه ۲۵۰ هزار تن باطله فرآوری می شود و۸۰ هزار تن ذغال حرارتی به دست می آید که به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.

فرماندار زرند هم در این آیین گفت: استفاده از باطله های ذغال سنگ کار ارزشمندی است و همه ما باید قدردان زحمات مسوولان و دست اندرکاران این مجموعه صنعتی باشیم.

حبیب الله خنجری با اشاره به اینکه شهرستان زرند از پتانسیل و ظرفیت های ارزشمندی برخوردار است اظهار کرد: همه مدیران و مسوولان در راستای فعال شدن معادن بیش از پیش تلاش کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها