کد خبر: 47812 | زمان مخابره: 11:21:48 - پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

رزم‌حسینی خطاب به همه گروه‌های سیاسی استان/بیایید کرمان را بسازیم

استاندار کرمان با بیان اینکه امروز از حضورش در استانداری کرمان حدود ۱۸ ماه می‌گذرد، تصریح کرد: من در این مدت متوجه شدم که عقب ماندگی کشور و کرمان ریشه در تمرکزگرایی حکومت دارد و همه ما امروز ظرفیت های استان کرمان را در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی می بینیم.

 

به گزارش  نشانه نیوز، “علیرضا رزم حسینی” در اولین همایش سالانه خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار استان کرمان با حضوری جمعی از مسئولین ، نمایندگان استان کرمان در مجلس شواری اسلامی، خیرین مدرسه ساز و کرمانی‌های مقیم تهران ضمن تشکر از خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار گفت: امروز همه علمای داخل و خارج ایران بر یک اصول بدیهی اتفاق نظر دارند و آن هم هزینه کرد در بخش آموزش و پرورش است.

 

رزم حسینی ادامه داد:هر چند این هزینه نیست و یک سرمایه‌گذاری بزرگ است که در آینده تبدیل به یک سرمایه اجتماعی عظیم خواهد شد و این سرمایه اجتماعی توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه ما گذشته کشورهایی نظیر سنگاپور و مالزی را هنوز فراموش نکرده‌ایم افزود: آنها شاید ۱۰۰ سال پیش بالای درختان زندگی می‌کردند اما امروز به واسطه سرمایه‌گذاری که در بخش های مختلف از جمله آموزش و پرورش خود کردند می بینیم که به کشورهای بزرگی بدل شده اند و یا ژاپن که در جریان جنگ جهانی دوم به ویرانه ای بدل شد اما حالا یک قدرت جهانی است و از توسعه پایدار بسیار خوبی برخوردار است.

 

افتخار می کنم یک کرمانی هستم

 

مقام عالی دولت در استان کرمان در ادامه با تاکید براینکه افتخار می کند که یک کرمانی است، گفت: در دولت تدبیر و امید اتفاقات بزرگی در استان کرمان رخ داده است که یکی از این اتفاقات مهم اجماع همه سیاسیون استان برای توسعه کرمان است. ما استان زرخیزی داریم که سرمایه های گرانقدری را در خود جای داده است اما هنوز رتبه‌مان در شاخص‌های کشوری پایین است.

 

رزم حسینی با بیان اینکه باید برای توسعه استان کرمان دست به دست هم دهیم افزود: ما هفته گذشته برای اولین بار در حضور همه جناح‌های سیاسی استان منشور اخلاقی و انتخاباتی را نوشتیم و کسانی که شاید ۲۰ سال دور یک میز ننشسته بودند را پای یک میز نشاندیم.

 

وی با اشاره به اینکه امسال سال انتخابات است، اظهارکرد: با تهیه منشور انتظامی و انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان تضمین کرده اند که اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

 

استاندار کرمان ادامه داد: کرمان از این پس باید نشان دهد که از سلامت و نشاط انتخاباتی برخوردار است هر چند خیلی‌ها پیش از این چنین بحثی را رویاپردازی خوانده بودند اما امروز من فکر می کنم کرمان با تکیه بر بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله موحدی کرمانی، حجت الاسلام حجتی کرمانی، سردار قاسم سلیمانی و سرمایه های عظیمی چون شهید بزرگوار باهنر از انتخابات شکوهمندی بهره خواهد برد.

 

بیایید کرمان را بسازیم

 

رزم حسینی با بیان اینکه امروز از حضورش در استانداری کرمان حدود ۱۸ ماه می‌گذرد، تصریح کرد: من در این مدت متوجه شدم که عقب ماندگی کشور و کرمان ریشه در تمرکزگرایی حکومت دارد و همه ما امروز ظرفیت های استان کرمان را در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی می بینیم.

 

وی ادامه داد: امروز کرمان رونق فضای کار را به خود می بیند و ما باید شرایط را بهبود بخشیم و از همه کرمانی های داخل و خارج برای ساختن کرمان دعوت می کنیم .

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه یکی از ۲۰ فاکتور اصلی پیشرفت و توسعه ژاپن، ملی گرایی مردم آن کشور بود، گفت: بیایید کرمان را بسازیم، زمینه، امکانات برای سرمایه گذاری و البته موانع در مسیر ما هست اما من اعتقاد دارم باید زمینه توسعه استان فراهم شود و این نیاز به مشارکت تک تک ما دارد.

 

رزم حسینی در پایان خاطر نشان کرد: استان کرمان در سال گذشته توانسته رتبه برتر جذب اعتبارات در حوزه آب و صندوق توسعه را کسب کند و امروز استان کرمان در بحث فضای کسب و کار بالاترین رتبه را در کشور دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها